Från lastpall till bokhylla

Vad ser ni när ni tittar på de här lastpallarna?

När jag för ett par månader sedan jag gick den vanliga veckorundan inne på mataffären såg jag någa lastpallar uppställda mot en vägg. Men jag och mitt kreativa sinnelag såg inte enbart lastpallar, utan också ett par bokhyllor till barnens rum!

Och på den vägen är det. För att ge liv åt mina ideér letade jag upp två pallar hemma hos pappa, sandpapprade och målade dem vita (var sugen på turkos, grön eller rosa men fegade ur och körde den stilrena varianten), måttade till hyllplan och fäste i "holkarna", fixade en säker upphängning och ställde dem mot väggen. Klart! Sen är det bara fylla med böcker.




Förutom att det tog en hel evighet att måla dem, var det ett ganska enkelt projekt från lastpall till färdig hylla. Jag tycker om allt blanda gammalt och nytt, och detta ger verkligen rummet en mer genuin känsla. Varenda shabby chick inspirerad heminredare landet över kommer skita på sig när de ser min geniala uppfinning. Alla Estrids 152 böcker ryms inte, men gott och väl så många som hon behöver ha framme. Dessutom kan hon bläddra bland dem som på barnbiblioteket. Alltså se böckernas framsida vilket är mycket roligare för små barn. Bättre kan det inte bli!



Emma - trogen läsare utan blogg

Det var ju hur smart som helst och dessutom jättesnyggt! Bra att hon kan bläddra själv och välja också :)

2011-06-25 @ 19:27:54
Andrea

Jätte jätte jättefint!! Jag älskar såna här grejer, återanvändningen av saker! Det är så kul!! Det kan skapas så grymt coola inredningsprylar av vilka grejer som helst bara man har lite fantasi :) Den dagen jag får mitt hus på landet kommer jag dra hem allt möjligt skrot och skapa av :D

2011-06-25 @ 23:28:13
Jessica - Mamma till bustrollet Neo

Fy sjutton vad kreativ du är! Detta blev ju riktigt riktigt fint, jag är bra sugen på att sno även denna braiga idén!!

2011-06-29 @ 19:51:02
URL: http://ettogonblickisander.wordpress.com/
Sophia

Vilken jättebra idé! Snyggt var det också!

2011-06-29 @ 22:02:20
Emelie med Hugo&Vilma

Inredningen när det är som bäst! Bra jobbat!

2011-06-30 @ 20:53:29
Annika

Supersnyggt och fiffigt ;-)

2011-07-01 @ 00:30:17
Sandra

Hej, super bra tips! Men hur har du gjort hyllorna? Spikat fast på undersidan?

2013-10-16 @ 10:16:13


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: