Efter regn kommer solsken, visst?



Såhär fint väder har vi haft hittills! Estrid och Signe har kunnat leka ute utan i stort sett några kläder alls. Men i dag när Estrid trampade i sandlerna för att springa ut till sin sandlåda blev hon dessvärre besviken. Med en bedrövad blick såg hon hur nattens regn blött ner allt, inklusive sandlådan. När hon gått ett varv på gården och kollat på förödelsen ropar hon på mig. 

"Mamma TITTA! Regnet har tagit bort sommaren!"

Hon är så söt. Jag lugnade henne med att solen kommer tillbaka och att det går jättebra att leka i en blöt sandlåda också. Kakorna blir mycket finare då. I skrivande stund har hon bakat en cheesecake och toppat den med löv från syrénhäcken. En kompis har hon fått också, en mask som krypit upp ur den blöta sanden.

När vi bodde i Visby tyckte jag det funkade bra att bo med barn mitt inne i stan, men nu när vi har egen trädgård (att bo på markplan helt enkelt) märker jag skillnaden. Vilken frihet det är! Vi behöver inte planera, klä på oss, gå till en lekpark eller packa skötväskan. Jag kan bara öppna dörren och låta henne springa ut!

Förutom utelek kommer dagen bestå utav lite plockande här hemma (nu är vi nästan helt klara!) och städning utav barnens rum. Puss & kram!



Frida

Härliga bilder Pauline. :) De är så söta.

En liten nyfiken fråga.

Har/hade inte din bror som var med er på Kolmården en flickvän?

2011-06-15 @ 19:21:50
Pauline

Hej Frida! Jo det hade han, fast nu har det valt att gå olika vägar. Därför följde bara han med oss i helgen.

2011-06-16 @ 08:50:51
URL: http://sofiapauline.blogg.se/
anne

vill gärna se bilder på barnens rum sen när det är klara med deras favorit saker och detaljer på plats :)

2011-06-17 @ 00:51:46
URL: http://annemariax.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: