Nu - en vecka ledigt tillsammans!



Nu är det inte långt kvar tills Johan kommer hem och gräsänkehelgen är över. Det ska bli mysigt att slippa ligga själv i dubbelsängen. Finns det något mer ensamt än att krypa ner i en stor säng som gapar tom på andra sidan?

I veckan är det planering inför Signes namngivning som gäller. Det är mycket som ska fixas - picknickmat, dopklänning, fadderbrev och såklart självaste ceremonin som vi själva ska hålla i. Lite nervös är jag faktiskt. Det är ju betydligt enklare att en präst som pratar, men vi vill ha en personlig ceremoni som speglar det vi tycker är viktigt, inte det kyrkan tycker är viktigt. Det känns bra. Tur med vädret får vi också om man ska tro SMHI. Något jag gärna gör eftersom jag inte vet vart vi ska göra av alla gäster en regnig dag?

Nu ska jag nog lägga mig och läsa en bok medans jag väntar på Johan. Egentligen läser jag aldrig, men få saker får mig att känna mig så ledig och avslappnad som med en bok i handen. Puss och godnatt! ♥





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: