Kaninvakt



Vi har fått förtroendet att vara kaninvakt. Grannen njuter av semestern utrikes och under tiden ska ge omvårdnad och kärlek åt Tarzan och...? Jag minns inte riktigt.

Men det är kul att få låna djur såhär, speciellt för Estrids skull. Hon är väldigt glad över åtagandet. Jag å andra sidan känner en skräckblandad förtjusning inför det hela, för tänk om någon av dem skulle dö? Det är min mardröm. Vad gör jag då? Hur berättar man något sånt? Ja, vi ska i alla fall göra vårt yttersta och lite till för att hålla liv i de små, så hoppas vi på Guds försyn och att inga olyckor inträffar.



Andrea

Händer det så händer det, inget att nojja över! Jag var kaninvakt åt min bästa kompis kanin en vecka en sommar för mååånga år sedan och ödet ville sig inte bättre än att kaninen blev dödligt sjuk just den veckan. Flugor la ägg i hans rumpa och larverna åt upp honom innifrån (fruktansvärt men tydligen ganska vanligt enligt veterinären, mycket svårt att upptäcka då kaninen inte visar någon smärta innan det är för sent). Så det var bara att för min kompis att ta bort honom när hon kom hem. Jag var helt förstörd, det var mamma som fick ringa och berätta, och min kompis kunde såklart inte njuta av de sista två dagarna på semestern. Så skit kan hända, men det är bara att njuta av stunden och göra sitt bästa för att se efter de små liven :) Snosa dem mellan öronen så glömmer du alla bekymmer! Finns inget som doftar så ljuvligt som kaniner bakom öronen! :)

2011-07-17 @ 08:57:02
URL: http://thegreenspot.blogg.se/
Stephanie

Jag älskar din blogg! Ljuvlig är den. Vacker och läsvärd :)

Men jag har tänkt på en sak...hur löste du och Johan boende när du blev gravid med Estrid? Flyttade ni ihop direkt eller hur gjorde ni? :)

Kram från trogen läsare!!

2011-07-17 @ 09:45:54
Pauline

Stephanie: Tack! Vad glad jag blir! Kul att du läser min blogg också.



När jag blev gravid med Estrid gick jag gymnasiet i Stockholm, så jag bodde kvar där (jag och Johan träffades på helgerna och så ofta vi kunde) tills jag tagit studenten. Men så fort jag var klar med skolan flyttade jag in hos Johan, då var jag i v. 23 tror jag. Ja, det löste sig bra även om det blev mycket stora förändringar på en gång!

2011-07-17 @ 23:19:43
URL: http://sofiapauline.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: