Gröna Lund!

I måndags var jag och min käresta på en tripp till Stockholm. Vi gick på stan och florerade oss bland stadsbor och turister, lunchade på Mongolian Barbeque och gick på fashionabla NK där REAN inte heter REA utan REALISATION. Jag provade konstiga skor och Johan luktade på dyra herrdofter.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om Stockholm? Med vattnet, båtarna och skärgården är det en väldigt fin storstad. Men jag är ingen stadsmänniska, så är det bara. När jag var 16 år flyttade jag själv till Stockholm för att gå gymnasiet där. Nu när vi gick där på gatorna kändes det så totalt främmade att jag bott i denna stad! Att jag farit fram mellan tunnelbane- och pendeltågsstationerna med musik i örnen, alldeles ensam dessutom. Galet! Nu när jag själv blivit mamma kan jag säga att jag NEVER EVER skulle låta mina barn flytta i väg på det viset. Visst klarade jag det bra, men när jag ser tillbaka på tonårstiden förstår jag vilka risker jag faktiskt utsatte mig för. Man blir så mycket mer skiträdd när man blivit mamma, tycker jag. Hittar andra orosmoment och faror som jag inte alls tänkte på som tonåring. Ändå är det bara 5 år sedan jag var en tonåring...  

Hur som. Stockholm är en fin stad, och det bästa är nog allt som finns att göra där. För anledningen till att i åkte dit var för att gå Gröna Lund! Det var så kul! Vi skrattade, åt goda våfflor, såg på Anders Ekborg som uppträdde och åkte sjukt mycket karuseller. Ja, så mycket karuseller har jag nog aldrig åkt. Twister, Extreme, Katapulten och Insane blev favoriterna, och jag besegrade till och med min rädsla och åkte Fritt Fall en gång. Vädret var lynnigt och bjöd på både sol och regn. Johan envisades med att inte ha några regnkläder, men jag var både praktisk och förutseende och hade med en regnponcho (jag var också praktisk och hade medhavda mackor i folé, men där gick gränsen för Johan och de fick inte vara med på bild).









En kanondag! Det var otroligt mysigt och värdefullt att få en dag ensamma, bara jag och Johan. Mammor och pappor behöver sådant ibland ♥




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: