Jag är 24 % kladdkaka och Lindorkulor

Cyberspace måste vara Guds gåva till mänsligheten. Tänk att den till och med kan räkna ut min kropps fettprocent, helt utan att varken kännt eller klämt. Det är imponerade.

24 % kladdkaka och Lindorkulor alltså. Men nu ska jag sluta förkasta min arma kropp. Hade en ganska bra dröm för ett tag sedan som fick mig att se på mig själv med andra ögon. Med risk för att prata mycket drömmar nu så tänker jag dra även denna:

I drömmen står jag framför spegeln och förfasads över bristningarna på min vänstra höft. Jag flyter på tröjan och ser hur bristingarna blivit värre och spridit sig ut till magen, i panik drar jag ner tröjan igen. Vill inte se. Men jag ångrar mig och tittar en gång till. Hela magen är nu full av breda ränder och lyser rött. För varje gång jag drar upp tröjan blir det värre och värre, tillslut är hela överkroppen täckt av bristningar. Förstörd för alltid. Jag tänker att några kilos övervikt varit bättre, då hade jag kunnat banta. Detta går inte att göra något åt. Jag är minsann förstörd. I've lost my beauty. För alltid!



Sen vaknar jag. Det första jag gör är att slita av mig täcket för att se hur bristningarna verkligen ser ut. Aldrig har jag varit så glad över att se mina ränder! Jag ler lite, det hade kunnat varit värre. Så nu ska jag bara koncentrera mig på att hålla min innan-gravid vikt, sen får det vara bra. Sen ska jag gilla min kropp precis så som den är. Punkt.



Annie

Jag känner precis som du, jag MÅSTE gilla min kropp.

Bristningarna är många, både på höfterna och magen men de får jag leva med. Extrakilona däremot, de kan jag ju faktiskt påverka.. :P

2011-01-11 @ 12:55:29
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
Fia

Jag har följt din blogg jag vet inte hur länge nu, lite konstigt eftersom jag inte känner dig eller har någon koppling till dig över huvud taget. Tycker nog bara om att läsa det du skriver eftersom du delvis har det liv jag drömmer om... Igår fick jag dock frågan om jag ville bli gudmor åt min kusins prinsessa till dotter och jag blev lyckligare än jag någonsin blivit! Att ett litet barn kan bringa så mycket lycka i världen!!!

2011-01-11 @ 14:30:53
URL: http://bara-jag.blogspot.com
Annelie

Du är klok Pauline!

Jag har också bestämt mig för att gå ner till vikten innan graviditeten...Sedan får de va =) Vi har ju fått det finaste man kan få, våra underbara barn...O vi gjorde de himla bra =)

2011-01-11 @ 19:28:38
Andrea

Ja herregud, alska din kropp som den ar. Sa lange den kan bara dig genom livet och gora det du vill sa kan du skatta dig lycklig att du har den precis som den ar! Jag tycker det ar coolt med bristningar och arr, det ger kroppen en historia :)

2011-01-11 @ 20:01:11
URL: http://thegreenspot.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: