Fornsalen

Det är bra att ha svärmor här. Hon fixar och trixar. Här om dagen var hon barnvakt åt båda tjejerna medans jag och Johan drog in brödfödan. Estrid är helt lyrisk över farmors närvaro! De pysslar, leker med bondgården, går promenader och ser på film. Ja, de tär kanon att ha henne här tycker vi allihopa♥

I dag tog jag och svärmor tjejerna med oss till Fornsalen här i Visby. Förutom gamla skelett och utgrävningar (som jag förresten tycker är grymt intressant, jag ska ju bli arkeolog när jag blir stor) så har de en Tom Tits-inspirerad avdelning som heter Fenomenalen. Där kan man göra massa skoj. Undersöka både det ena och det andra. Estrid har vevat upp en tung säck, ritat med hjälp av tyngden från stort stenblock, spelat gamla brädspel samt gjort aminerad film.

Själv speglade jag mig i roliga speglar och gjorde en animerad film om en flicka och en gris som blev påkörda av en taxi. Himla kul! Även för vuxna! Tur då att jag köpte ett årskort för hela vår familj. Nu kan vi vara där varje dag om vi vill. Jippi!












Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: