Hemsebadet

Mitt på ön ligger Hemse badet. Påminde om en gammal skola från 60-talet, men det hör liksom till på något vis. Sådär lite gammalt och hemtrevligt. Barnpoolen höll 34 grader och vi var näst intill ensamma där hela tiden. Jättemysigt! 

Detta var första gången Signe badade på badhus. Som en tjock liten korv flöt hon nästan av sig själv i vattnet. I början var hon alldeles lugn och mysig, men sen började hon plaska och skratta. Roligast var såklart när hon fick Estrid i blickfånget. Den stora Loppan var förresten också mer än nöjd över visiten på badhuset. Hon for omkring som en fisk i vattnet och åkte kana och lekte säl.









Kolla på bilden ovan! Bebisen flyter av sig själv! Lite bortskämda med Fyrishov i Uppsala är vi allt, men detta går inte riktigt att jämföra med ett äventyrsbad. Förresten är det alltid så jäkla kallt i äventyrsbadet så det knappt går att vara där... Eller så är det jag som börjar bli gammal. Hur som. Barnbassängen dög fint åt oss och vi kommer åka dit fler gånger!

Någonstans vi däremot inte kommer åka fler gånger är pizzerian Fenicia i Hemse. Där bjöd de på svindyra hamburgetallrikar med gammalt bröd till. Inga barnportioner heller, och inte fick barn äta av samma tallrik som en vuxen. Då fick man betala extra för samma storlek på portion. Jag blev sur och sa tillslut till, så vi fick pengarna tillbaka för Estrids mat. Men ändå. Vi ger Fenicia betyget 1/10 och kommer se till att vara mätta nästa gång vi åker till Hemse.


Hanna

Vad skönt med ett helt badhus för sig själv. Vi bor i storstan så det är ju bara att drömma om eller skaffa egen pool.



Jag pluggar och v 27, under almedalsveckan har förflyttar sig min undervisning till Visby då kursen jag läser då handlar om retorik och PR inom politik. Och eftersom jag helt saknar förbindelser till Visby och liksom inte vet i vilken ända jag ska börja kolla efter boende (helst i Visby) så tänkte jag att du kanske vet?



Jag har ju familj som om det är möjligt gärna följer med annars är det bara jag som jag måste fina nån boendelösning.. Har du något förslag eller känner du någon som hyr ut under den veckan? (kan tänka mig att många gotlänningar "flyr fältet")



Om jag har med mig familjen finns möjlighet att "lånbyta" mitt boende över veckan oxå...



Ha det bra!

2011-01-26 @ 21:52:08
Anonym

Gud vilken underbar familj ni verkar vara. Ni gör massa olika saker och du skriver så fint och naturligt. Du skriver allt bra med ditt liv, men du delar även med dej av era funderingar och "problem". Underbar blogg!

2011-01-28 @ 20:47:58


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: