Några roliga, underliga och söta citat av Estrid:

Jag har precis ammat Signe på sängen när Estrid kommer in.
"Har Signe ätit färdigt? Då måste du stoppa in tutten igen, annars kan en liten varg komma och dricka upp all mjölk."

Vi går i affärer och kollar på kläder. Estrid struttar runt och letar efter något.
"Jag måste hitta ett ställe som är stillsamt roligt."

Estrid har tagit efter uttrycket "nu går skammen på torra land!" från sin far, men säger i stället:
"Nu går skammen.. i mammas böst!"

På julafton säger Estrid till sin morfar när vi sitter och äter:
"Morfar, vet du vad pepparkorna kommer ut som? BAJS! HAHA!"

Jag lagar mat och frågar om Estrid vill hjälpa till att duka.
"Ja, nu blir jag riktigt glad mamma! För nu får jag hjälpa dig, och det tycker jag om!"

När Estrid och Johan busar i soffan visar hon sin skills gällande skillnaden på siffror och bokstäver. Den kan vara större än man tror.
"Signe är en bokstav, och du pappa är en NOLLA!"



Andrea

Hahahahaha, OMG, jag alskar det!!! Sa himla sot och GO! :)

Nu borjar jag nastan lipa och sakna "mina" ungar dar hemma ju... "Min" lilla E som det kvaker grodor ur munnen pa hela dagarna. Man blir glad i hela sjalen av att vara med henne. Ah alskade ungar <3

Estrid verkar sa underbar, sa go och naturlig. Sa akta! :)

2011-01-22 @ 02:45:36
URL: http://thegreenspot.blogg.se/
Emelie

Haha! Åh söta lilla Estrid. Helt underbar!

2011-01-22 @ 06:26:20
Emmy

Supergulligt!! Gud vad man får skratta när man har barn... barn är underbara.. så roliga och det bästa som finns:)

2011-01-22 @ 14:55:31
stina

Hahaha älska estrid!! :D

2011-01-22 @ 21:20:37


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: