Hitta mammapolare

Föräldragrupp på BVC idag. En handfull andra föräldrar som också fått barn under hösten. Vår BVC-sköterska hade förberett samtalsämnen som "feber" och "att sätta i halsen", men disskusionerna flöt på bra ändå och det var riktigt trevligt. Vi ska ses igen nästa vecka, och jag ser fram emot det.

Det här med kontakter är ganska svårt. Ofta när man kommer ny till en stad har man en skolklass, kurskompisar eller kollegor som man automatiskt kryta samma med och får ett socialt utbyte av. Men när man kommer till en ny stad som mammaledig krävs det lite mer av en själv för att hitta de där kontakterna. Nu är det jag själv som måste leta. Att skapa sig detta socialanät på nytt, att börja om är banne mig inte det enklaste.

Eller så är det bara jag som tycker det är svårt. Jag har alltid haft vänner, men jag har aldrig varit en sån person som hela tiden hängt med kompisar och gjort saker ihop. Ofta har jag föredragit att vara ensam. Det gör jag nu också, men skillnaden är väl att jag vill kunna välja min ensamhet. Jag vill inte sitta ensam hemma för att jag inte har en enda peron att ringa.

Därför uppskattade jag föräldragruppen som kanske hjälper mig att hitta några mammpolare. Nu har jag i alla fall ringt en tjej som jag fick kontakt med på Öppna Förskolan. Hon har en son som snart fyller 3 år och de kommer hit i morgon och fikar. Kul!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: