½

Gotland är det första stället där jag möter halva gurkor till försäljning i varenda handelsbod. Vem köper en halv gurka? Är detta vanligt förekommande? För mig blir det lite som att köpa en halv tomat. Det går ju åt på max ett par dagar ändå!

Det kanske finns en stor del singelhushåll här som uppskattar de halverade gurkorna? Eller så är människorna här väldigt måna om att slänga så lite mat som möjligt och minska på sopberget. Gotland är ju seriösa när det gäller näroldlad mat och källsortering tex, kanske är detta något i samma spår? I så fall tror jag inplastningen av varje gurkhalva väger upp onödan med att låta den ligga i kylen och bli skruttig. 

Vad jag snurrar in mig nu. Det är ju bara gurkhalvor for God sake! Lite kul är det i alla fall, har aldrig sätt det förut.





Annie

Jag skulle mer än gärna köpt bara en halv gurka, det slutar alltid med att den halvruttnar i kylskåpet! :P

2011-01-22 @ 18:43:23
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
Linnea - mamma till Freja

Här har jag sett att dom säljer gurkor där ändarna är avkapade. Gissar på att det beror på att ändarna har blivit trycka under transporten.

2011-01-22 @ 19:32:17
URL: http://linneaochfreja.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: