Skridskopremiär vid Svaidestugan

Svaidestugan ligger inte alls långt utan Visby. Där kan man grilla, hyra skidor och ge sig ut i spåret eller göra som oss och åka skridskor på de lilla träsk som ligger bredvid. Synd bara att jag är så seg i starten och inte hann fram med kameran förren skridskopremiären var över. Men Estrid var otroligt duktig att hålla balansen på isen. Även jag snörade på mig mina gamla grillor från högstadiet och tog en sväng. Det var kul, men kallt.

Sen gick vi upp till grillplatsen för att äta lunch och värma oss vid elden. tog jag fram kameran men vid de laget hade Estrid tröttnat och ville inte alls vara med på kort. Men hon sa att det var roligt att vara där, så dit åker vi fler gånger.






Rose-Marie

Hej vännen! Vad mysigt ni ser ut att ha det! Jag har varit hyppo hela veckan, riktigt "on fire" på försäljning ;-))) så när väl helgen kom blev jag en soffpotatis... Men det är ju också skönt ibland. Hade kalas förra veckan för mamma som fylde 70 så då var det bättre fart på tanten (jag alltså, inte mamma:-)) Blev så nostalgisk när jag såg Johans oranga jacka, min pappa hade så när jag var barn! Nu ska jag sätta mig och måla lite, ha en riktigt skön söndag! Kram, Rose

2011-02-20 @ 10:56:23
Pauline

Rose-Marie:



Vad du är duktigt! GRYMT! Kul att du nämner Johans Helly Hansen. Han har letat efter en sån LÄNGE men inte hittat någon. De är ju väldigt retro och har blivit trendiga igen, därför ganska eftertraktade och svåra att få tag på. Men han hade tur och lyckades komma över en.



Min pappa hade också en sån när han brukade hugga ved, så jag har också massa minnen med den :)



Ta hand om dig. Stor kram!

2011-02-25 @ 08:39:02
URL: http://sofiapauline.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: