Nyårsafton

Nyårsfest i Uppsala 2008

 

Puh. Helgerna avlöser varandra nu. Jag har ju nyss andats ut julen så är det dags att dra ett djup andetag och ladda för nyår. Vi har oftast gått på fest på nyårafton, men i år känner jag bara för att vara hemma och mysa. Därför passar det bra att min bror och hans sambo Anna kommer över till oss och umgås. Det blir en god middag med sällskapsspel innan tolvslaget. Lugnt och skönt men ändå lite festligt. Menyn ser ut som följer.


Förrätt
Het avokadosoppa med grillade tigerräkor

Varmrätt
Boeuf Bourguignon med postatis

Dessert
Limecheesecake och passionscheescake (kunde inte bestämma vilken, så vi gör båda)

Nyårslöften blir det tunnt med för min del. Det blir ju ändå ingenting av det. I stället ska jag bara försöka fokusera mer på att leva i nuet och vara lycklig över det jag har, och sluta tänka på allt jag inte har.

 

Nu ska jag städa upp lite här hemma, det måste vara fint när 2012 gör entré. Ha en fin kväll och ta hand om varandra! ♥





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: