Öroninflammation

2 dagar gammal – 4 år gammal


Estrid har varit hos doktorn idag och fått sin livs första öroninflammation bekräftad. Hon hade så ont i örat igår att hon inte kunde sova. Stackars liten... Nu får hon Alvedon i väntan på att det hela ska läka ut av sig själv.
Vi har räknat ner dagar den här veckan. Detta är nämligen den sista veckan Johan är borta på väldigt läge. Nu går båten i dvala och vaknar igen först till våren. Det innebär långledig för Johan. Som jag redan nämt ska Signe börja på dagis men endast 15h/vecka vilket ger mycket pappatid över åt båda tjejerna. Det blir bra. Jag tror alla i familjen mår bra av lite ombyte och Estrid behöver vara mer med sin pappa. Det märks. Hon har ett pappabehov just nu som måste mättas.

Snart ska jag bädda ner mig med min Paradisask och se på Svenska Hjältar, men först måste jag skriva några rader om bilden ovan. Jag brukar ju säga att Signe blivit så olik sig själv från när hon var nyfödd. Jag tycker inte hon ser ut som samma barn längre, men det gör definitivt Estrid! Hon har alltid varit lik sig själv. När jag ser bilder från Estrids nyföddtid är det nästan skrattretande hur lik sig hon är. Jag skulle kunna känna igen hennes bebisbilder bland en miljon andra! Igår kväll när hon äntligen somnat trots sitt onda öra, var hon så sött att jag var tvungen att ta kort på henne. Vilken flashback från när hon var nyfödd! Ingen tvekan om att det är hon, visst? Den där lilla knoppen till näsa, munnen och hennes karaktäristiska ögonparti. Min lilla snuffsa ♥

Paradisasken ropar nu. Den känner sig alldeles ensam och behöver sällskap. God kväll!


Annie

Jag håller helt med dig, och så fantastiskt söt hon är dessutom! <3

2011-12-16 @ 20:43:26
URL: http://anniemolarin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: