"Varför fyller jag inte år snart?"



Vi har en liten tjej som längtar efter sin födelsedag här hemma. Hon frågar och frågar när det ska bli hennes tur att fylla år. I går bläddrade Estrid fram "hennes" månad i kalendern och satte sig med en suck och vilade huvudet i händerna. "Jag väntar och väntar och väntar på att det ska bli min födelsedag..." sa hon.

Lilla hjärtat. Då får hon vänta länge! Hon har redan bestämt att det ska bli kalas med ballonger, att hon ska bjuda på grön prinsesstårta och önska sig en egen häst i födelsedagspresent. Tänk när man var liten och ens födelsedag var ungefär lika ballt som julafton! Jag tror den kommande 4-årsdagen blir den första födelsedagen då hon verkligen är medveten om vad det innebär att fylla år. Min stora lilla tjej ♥




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: