Tjejmiddag




När vaknade jag upp bakis senast? Måste varit förra nyårshelgen. Därmed sagt att jag med rätta kunde unnan mig en tjejmiddag inklusive fylla igår kväll. Det var Fanny som var värdinna och vi hade skitkul! Hon hade bjutit med några av hennes vänner som jag inte träffat tidigare, men de var riktigt roliga och vi hade skitskoj ihop. Tillsammans lagade vi mat, frossade i sötsaker, spelade spel, drack vin och pratade fantastiskt mycket tjejsnack. Det var länge sedan jag skrattade så! 

Orutinerad som jag är missade jag det obligatoriska glaset med vatten innan läggdags, och vaknade mitt i natten och var törstig som ett djur med en mun lika torr som öken själv. Trött och lat dessutom orkade jag inte masa mig ner till köket, utan sträckte i stället in armen mellan Signes spjälor och tog hennes nappflaska med vatten. För att det inte skulle bli för bissart skruvade jag såklart bort nappen och svepte flaskan så. Ja, håll med om att det är praktiskt att ha barn ibland?

Som en fotsättning på vår höjdarkväll har vi redan planerat in en spakväll om några veckor. Jag längtar redan! Det är galet vad man uppskattar sånna här kvällar när man har de så sällan ♥


Lisa

Haha, vad ROLIG du är Pauline! Jag brukar vara duktig när jag går ut, slutar dricka innan 24.00 och äter och dricker vatten innan jag lägger mig. Men ibland när jag inte gått ut på länge glömmer jag bort mig och vaknar också mitt i natten med sprängande huvudvärk, ökenmun och ett tak som snurrar. Tss. Vilka morsor vi är! ;)

2011-08-20 @ 11:39:11


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: