Polarn & Pyret



Vi köper väldigt sällan barnkläder.
Ännu mer sällan nya barnkläder. Jag tror att jag med enkelhet skulle kunna räkna upp de plagg vi själva köpt nya i butik, det är alltså inte många. Det mesta har vi fått av släktningar, ärvt efter barnens kusiner eller köpt begagnat. Grejen med barnkläder är ju ganska ofta just en grejen och ingenting som intresserar mig mer än att det är hela och rena och ser bra ut. Man skulle kunna kalla mig en antimärkesperson. Det gäller även det jag själv har på mig.

Men så händer det att man ramlar över riktigt bra saker som man fastnar för. Ett av de bra grejerna är PO.P's skaljacka och skalbyxa. Vi har haft ett mörkblått set åt Estrid tidigare, som används åt två barn innan henne och ändå var i toppenskick! Med det sagt betyder det inte att PO.P alltid gör bra saker. Har också haft två overaller med värdelös konstruktion i halsen och en babytröja som saknade knäppning vid axeln och därför inte gick att få på över huvuvdet. Men för att återgå till det som var bra ville vi helt klart att Estrid skulle ha en likadan skaljacka- och byxa som tidigare. Kikade på Blocket och hittade detta för 400:- tillsammans (i butik 1398:-). Grymt ju!

Det kanske är jag som inte fattat grejen med att handla allting nytt, men för mig känns det bara så onödigt. Speciellt barnkläder som ungarna använder så kort tid så de inte ens hinner nötas. Pauline ♥ Blocket & Tradera.


Annie

Åh, jag fyndade en vinteroverall till Nomi från POP på blocket för 350:- inkl frakt.

Hejja begagnade fynd! :-D

2011-08-24 @ 20:25:44
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
Andrea

Begagnat är bäst! Sparar på miljön och plånkan. Dessutom är det kul att få fynda! Jag köper nästan bara second hand om det inte är rea på något man vill ha. Men helt klart, barnkläder är bäst begagnat, det är ju snordyrt nytt!

2011-08-25 @ 02:11:19
URL: http://thegreenspot.blogg.se/
Emma Ryyti

Återigen måste jag säga att det är så roligt att följa din blogg. Den bjuder alltid på nytt, roligt och varierande.

Du är så klok som hoppar på begagnat, jag gör likadant! Fyndade precis en didriksons overall till Venla för under 300:-, nypris över det dubbla.. Man kan köpa så mycket bättre kvalitetskläder oftare (med tanke på att de växer), för ordentliga kkläder ska de ju ha =)

2011-08-26 @ 19:10:22
URL: http://emmaryyti.blogg.se/
Emma Ryyti

Hej!

Och tack för fin kommentar med värmande ord från en som vet hur det är att vara mamma! Det är nåt alldeles speciellt, en känsla starkare än ord någonsin kommer kunna förklara!



Vi hade tid den 19e, men det var för ett slutgiltigt ul på hjärtat inför operationen.. Läkaren kommer ringa till oss under kommande vecka, då har han hunnit prata med sina kollegor i Göteborg och även fått visa bilder på hjärtat!



Problemet är att hon (som många andra barn) föddes med en öppen ductus, (blåsljud), det innebär ett hål mellan en hjärtskiljevägg, det har nu blivit så stort att blodflödet i lungorna ökat kraftigt, och det i sin tur leder till en trött, kallsvettig bebis som äter dåligt och växer dåligt!



Man kan operera med en kateter via ljumsken (de går då upp till hjärtat och täpper till hålet).. Men hon är ju fortfarande för liten för den typen av operation, andra alternativet är att helt enkelt gå in i bröstet på henne för samma åtgärd, men såklart så ökar ju även riskerna. Så dom disskuterar nu om det är värt att avvakta eller inte!



Vi går på helspänn i ett här hemma och vill bara få det ur världen, det känns så mäktigt, samtigigt som läkaren sa att operationer mäts i riskskala 0-9, och ductusoperation är så nära 0 man kan komma, det känns lite bättre att höra det! Men inte bra!



Men det är som ni alla säger, hon är så galet stark, jag undrar hur långt den här ungen kan kämpa för sitt liv, det finns verkligen inte ett tecken att hon är påväg att ge upp, alltid pigg och glad!



Tack för din omtanke ännu en gång. Stor Kram!

2011-08-26 @ 22:48:42
URL: http://emmaryyti.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: