Lite gnäll har ingen dött av

Min bloggform är inte den bästa. Våran kamera gick ju sönder, och med den dog all min inspiration till nya inlägg i bloggen. En blogg utan bilder, vad är det?

Och som inte förlusten av kameran vore nog. Nu har vi fått veta att vi får 775 kr i ersättning för kameran som bara är 2 år gammal och kostade 4800 kr ny. Vad får man för kamera för de pengarna? Inte en likvärdig i alla fall. Det är skandal! Ännu värre blir skandalen då det företaget jag jobbar åt som är försäkringsbolag...

Nej.
Jag är sur för att kameran är trasig.
Jag som kund är besviken på mitt försäkringsbolag.
Min blogg har blivit tråkig.
Mitt hår är gult och jeansen för trånga.

Undra om jag behöver pigga upp mig själv med ett gott bakverk i kväll? Appropå att jeansen var för trånga menar jag... Livet brukar alltid kännas lite lättare när fett, socker och choklad får smälta på tungan.

Förresten! Kom gärna med ideér och uppslag på sånt som ni vill läsa om här inne! Känns som jag kört fast lite i samma spår. En ny grej är förresten Linas Matkasse. I kväll får vi första leveransen och det ska bli riktigt spännande att se hur veckans meny blir! Jag tänkte att recept och recensioner följer i bloggen. Det blir nog bra, visst?



Sara

Jag tycker din blogg är mysig som den är, det låter bra med lite recept och recensioner också :)

En fråga bara.. har du helt slutat med handverk? det var väldigt roligt att läsa om :)

2011-08-08 @ 19:55:22
Pauline

Hej Sara! Vad kul att du gillar min blogg ändå, även om den bjuder på bloggtorka i bland.



Det där med hantverk är något jag verkligen skulle VILJA göra, men liksom inte har tid till. På sistonde har min kreativitet sträckt sig till att gra gipsavgjutningar av Signes händer/fötter och göra en egen Min Första Bok åt henne. Det skulle jag i och för sig kulle skriva lite om.



Men sticka/virka blir det mindre med... Det tar sån tid. Just nu vill jag lägga mest av tiden på barnen. Men precis som man allt annat går ju inspirationen i perioder, och rätt vad det är får jag en ingivelse att dra igång något hantverksprojekt :)



Kram!

2011-08-08 @ 21:18:59
URL: http://sofiapauline.blogg.se/
Andrea

Din blogg är inte alls tråkig! Jag går in här varje dag i princip för att kolla om du skrivit något. Jag tycker du ska fortsätta som förr. Det är roligt att läsa om barnen och din vardag. Jag gillar hur du beskriver allt med en god portion humor samtidigt som du inte väjer för att skriva om det svåra och tunga.

2011-08-08 @ 21:23:53
Andrea

Jag blev till exempel mycket berörd av din reaktion på terrorhandlingarna i Norge.

2011-08-08 @ 21:27:37
Andrea

Din blogg är kul att läsa även fast den är utan bilder och du inte känner dig pepp. Den är mysig ändå! Tycker det är kul att läsa om saker som ni gör, saker som Estrid säger mm. Så fortsätt blogga när du vill och känner för det, jag ser framemot att kika in och läsa vad det än är du skriver :)

2011-08-09 @ 06:02:28
URL: http://thegreenspot.blogg.se/
Emelie

Din blogg är underbar som den är, och det är den enda som jag måste besöka varje dag :)



Det är mysigt att läsa om er lilla familj, och sen tycker även jag att det är himla trevligt att läsa om pyssel, bak och hantverk. Det inspirerar mig!



Kram Emelie

2011-08-09 @ 13:09:03
URL: http://inteallaindianer.wordpress.com
Linn

Din blogg är fantastisk som den är! Det är lite galet, men det är den första sida jag klickar min in på när jag startar datorn, innan ex facebook, mail eller annat :)Så, fortsätt med ditt inspirerande sätt att skriva, det är grymt!

2011-08-09 @ 18:22:38
Terese

Jag kan bara hålla med de andra. Din blogg är den det första jag kollar när jag sätter mig vid datorn varje dag och vad du än skriver om så är det intressant att läsa. :)

2011-08-09 @ 20:04:26


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: