Göra sånt man borde...



Jag har tagit mig för med en sån grej man alltid tänker att man borde göra, men aldrig gör. Organisera alla barnkläder ute i förrådet! Jag har vikt varenda plagg, parat ihop varenda strumpa, märkt dagiskläder med namnlappar, delat in skor efter årstid samt sorterat alla kläder efter storlek från nyfödd strl. 50 till kläder i strl. 122 som ännu är alldeles för stort för Estrid. Det var 5 flyttlådor och över 20 fulla icakassar. Det tog ungefär 8 timmar effektiv tid. Puh!

Fråga mig inte vad det vad som flög i mig, men nu är det gjort! Jag var så trött på att inte hitta saker till Signe förren hon vuxit ur dem. Men nu är det odning och reda! Det finns inte ett endaste litet plagg jag inte vet vart det finns. Känns otroligt skönt!

Dagens roliga: Det visade sig att vi har enormt mycket kläder i strl. 86-92. Jättemycket söta saker både efter Estrid och deras kusiner som jag längtar tills Signe kan börja använda!

Dagens fynd: Min bikini, lagom tills badsäsongen är över. Jag har letat genom hela huset, men hittade den nu i påsen med kläder strl. 62-68. Undra hur lång tid det skulle tagit innan jag hittat den där? Tills vårat tredje barn vuxit i den storleken?

Dagens nostalgi: Alla nyföddkläder. Även om jag är mätt på bebis just nu blir man alltid lika sugen när man håller i de där pyttesmå bodysarna. Har mina flickor varit så små? Åh!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: