Här är huset som vi ska flytta till!

Nu har det gått några dagar och vi har hunnit installera oss lite i det nya huset. Eftersom vi bara kört en liten del av bohaget så har vi ganska lite grejer med oss. Men det går bra. Man väjer sig ganska fort av med bekvämligheter som TV och micro när man inte har någon. I går kväl låg på en luftmadrass i vårat ekande vardagsrum och kollade på SVTplay på datorn, det gick bra det också.

Men ni kanske vill veta hur det känns med nya huset? Det känns otroligt bra, bättre än jag hade trott! Huset har precis det vi behöver och gården är underbar. En hel galet vacker och välskött hästgård, trevliga grannar (två pojkar på tre år i huset bredvid) och utsikt över ängarna. Det är verkligen ute på landet, men med 10 minuter till mataffär/dagis/vårdcentral/buss och annat är det helt okej.

Det är precis så här jag vil att våra flickor ska få växa upp. Jag tror vi kommer trivas otroligt bra. Det känns som att vi nu har hittat hem! ♥


Det här är kommer bli vårat sovrum. Mycket garderober och förvaringsutrymmen.


Vårat sovrumsfönster.


Det här får blir flickornas sov- och lekrum.


Deras rum från andra hållet.


Vardagsrummet uppe.


Här är hallen.


Ett stort kök med massor av skåp och lådor!


Utsikt över sandlådan från köksfönstret, det är bra.  


Ett litet hörn av trädgården och vårat hus.


Essi leker på framsidan.


Här är lite av gården också. Längtar att få se den underbara allén i sommar!


Tror det bor runt 40 privatägda hästar på gården, här är en snäll som vi hälsade på i hagen.



Det kommer blil grymt bra när vi får dit alla våra möbler och kan börja boa in oss på riktigt. Det är en stor skillnad från att ha bott i Visby innerstad, men alla platser har sina för- och nackdelar. Nu har vi valt att bli lantisar och jag tror det kommer passa oss bra.

Nu ska jag klä på grynen och åka och se oss omkring lite. Tänkte kika hur det ser ut nere i "centrum" där vi sökt dagisplats åt dem båda. Skriver mer sen. Puss!



Anna

Åhh, de är precis så som jag vill bo! Underbart!

2011-04-18 @ 11:29:42
URL: http://luene.blogg.se/
Sophia

Det ser verkligen jättefint ut. Ni kommer nog att trivas bra där. Härligt!

2011-04-18 @ 17:33:20
josefin

wow, vilket fint hus och vilken underbar omgivning. där kommer ni att trivas! härligt!

2011-04-18 @ 20:01:30
Anonym

Underbart pauline, helt underbart! Ni ger verklligen era fina flickor möjligheten att få en fantastisk uppväxt. <3

2011-04-18 @ 21:59:42
Lisa

Hej Pauline! Jag kikar in på din blogg rätt ofta (men är dålig på att kommentera) men nu fick jag bara skönaste deja vu känslan, jag känner en familj som har bott i det där huset!! Eller jag är väldigt säker på det iaf, allt stämmer in så bra, vill inte skriva ut här i bloggen för jag antar att du vill vara lite privat, men lustigt ändå :) Ni kommer trivas där, så otroligt härlig miljö! Lycka till med allt! Mvh, Lisa

2011-04-18 @ 22:29:38
Jessica - Mamma till bustrollet Neo

Åh, det ser jättefint ut! Underbart läge och nära till natur, djur och dagis/affär etc - det låter helt perfekt!

2011-04-19 @ 09:34:49
URL: http://ettogonblickisander.wordpress.com/
emelie med Hugo å Vilma

Ser supermysigt och fint ut! Verkligen! Vilka lycka!



När bytte ni till sittdelen på P&T? Och vad har du för bra lösning mot solen i ögonen?



//emelie

2011-04-20 @ 17:11:01


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: