Lite jämförelsebilder

Är de lika varandra eller inte? Vissa gånger är det superlika och det känns ibland som att titta på en bebis-Estridh fast det är Signe. Andra gånger är de helt olika och ser inte alls ut att vara systrar. Jag har försökt sätta ihop lite bilder på tjejerna när de är i samma ålder och ur samma vinklar, för att jämföra. Näsan är oftast det som skiljer. Estridh har bara en rund liten nästipp och Signe har ett tydligare näsben.

Det var kul att kika på de här bilderna! Roligt att minnas Estridh som bebis och se vad mycket hon vuxit! När dessa bilder togs vara hon bara några dagar gammal, då kände vi inte henne. Och nu är hon en sån söt, omtänksam och underbar liten flicka! Undra hur Signe kommer vara om några år?

Signe är i alla fall till vänster och Estridh är till höger. Många likheter, men också stora skillnader (en av de stösta är nog att vi har en bättre kamera nu för tiden, haha...)


Bland de första bilderna på dem båda.


Här är det bra näsan som skiljer!


Så här såg de ut när vi åkte hem från BB. Estridhs mun ser ut som ett McDonalds-M!


Pappan och filten är den samma, men bebisen är ny.


Estridh har längre och mörkare hår än Signe.


Här ser de helt olika ut!



rebecka

haha gud det ser ju ut som exakt samma bebis typ. Så söta :)

Signe har lite grövre drag i ansiktet tycker jag, näsan tex. Det är det enda skillnaden tycker jag.



Super fina flickor :)

2010-09-29 @ 19:59:06
URL: http://www.minmoa.se
Cajsa

Det blir nog en mini Pauline tror jag :) Jättefina bilder!

2010-09-29 @ 20:40:08
Agneta

Ojojoj, hihi! De är verkligen både lika men ändå så olika!

Estridh ser lite rundare ut i ansiktet, ögonen sitter lite längre isär + att hon har en lite mindre näsa (uppnäsa) än Signe. Det är dessa saker som jag tycker skiljer dem åt mest rent utseendemässigt just nu.

Annars är de lika underbart söta båda två :-)

Sååå kul det måste vara med syskon och att inse att man kan älska fler än ett barn, just för att den lilla personen är just den lilla personen och inte lik nån annan. En ny person med sina speciella egenskaper. Underbart!!

Kram

/A

2010-09-29 @ 21:17:49
Annika

Jag tycker inte alls att de är så lika varandra, men lika söta för det! :-)

2010-09-29 @ 22:04:13
Anki

2 helt olika supersöta små tjejer!

2010-09-30 @ 06:59:45
URL: http://annkristinjenssen.blogg.se/
Terese

Vad kul! jag började skriva, men ångrade mig, en kommentar häromdagen om att det vore kul med jämförelse-bild på dem i den grå overallen. Jag tycker faktiskt att de är ganska lika på de flesta bilder. Mest näsan som skiljer dem åt. :) men de är lika söta båda två!

2010-09-30 @ 18:27:01
Emma - trogen läsare utan blogg

Oj de var inte alls lika varandra. Men två supersöta tjejer är det i alla fall :)

2010-09-30 @ 20:12:04


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: