Da'n före doppareda'n

Tro inte att det kommit någon bebis ännu, för det har det inte. I bland sätter förvärkarna igång och kommer med jämna mellanrum (när jag går), ibland stannar det av (när jag ligger stilla). Kanske är det mitt tédrickande som triggar det? De gör fortfarande inte ont, men är kraftigare än vanliga sammadragningar. 

Nej, bebisen kommer nog när den känner sig redo helt enkelt! Men spännande är det! Som när man var liten och väntade in julafton ungefär. I morgon är självaste julafton - BF-dagen. Johans första gissning var ju faktiskt att bebisen skulle vara punktlig och pricka in denna dag. Vi får väl se! Så här ser gissningslistan gällande datum och kön ut från mina nära och kära:

19/9: mamma (flicka)
21/9: Johan (flicka)
23/9: syster Maria (flicka) & pappa (flicka)
24/9: bror Martin (flicka)
25/9: Estridh
26/9: jag (pojke)

Många verkar tro en flicka? Själv är jag numera övertygad om en pojke. Har till och med, efter 9 månaders funderande hittat ett pojknamn som jag gillar på riktigt (tjejnamnet är redan spikat). Nu är det bara vänta och se... Vem är du där inne? När tänker du komma ut? Vi längtar efter dig! ♥



Rose-Marie

Hej vännen! Ja du vilken låååång väntan det blev... Stora nackdelen med att avslöja dig så fort ;-))) Jag tror du åker in ikväll och vid sju tiden föds han och allt kommer gå strålande! Tveka inte om sån där epudral eller vad det heter, smärta i all ära men jag tror du får ut mer av födseln efteråt om du inte har för ont (ska hon säga som inte har en susning om vad du ska gå igenom). Stort lycka till och ta väl hand om varandra! Kramis, Rose

2010-09-20 @ 18:34:36
Erika

Jag tror starkt på en pojke! :)



Tryck ut den lilla nu! KRAM

2010-09-20 @ 18:52:34
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Sara

Åh vad spännande när det är så nära :) lycka till när det väl är dags att åka in och hoppas du får en lätt och smidig förlossning!

2010-09-20 @ 22:46:33
Terese

2010-09-21 @ 17:32:27
Terese

Fy sjutton vad spännande detta är! Jag är så nyfiken på vad ni har för fina namn på lur. :)

Hoppas *** tittar ut snart och att det går fort och lätt.

Jag gissar på den 23 sep någon gång under kvällen.

2010-09-21 @ 17:35:59


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: