Ponnyridning

Estridh uppskattade överraskningen! När jag först sa att hon skulle få en överraskning sa hon "Vad kul! En överraskning, till MIG?!", och lika glad blev hon när hon fick höra av vi skulle göra.

I 30 minuter satt hon helt salig på hästryggen och höll sig i manen. Enda kommentarerna som kom ur hennes mun var "Vad luktar det? Det luktar koskit!" när vi red förbi en kohage och ett svagt "Mmh" som svar på frågan om hon tyckte det var kul. Annars var hon så konsentrerad att hon inte ens svarade på tilltal. Men i bilen hem blev hon lite mer talför och berättade hon hur hon hade ridit på en brun häst som hetter Rigetto, att han var mjuk och snäll och att hon hållt sig i manen.

Det var en rolig liten utflykt! Precis lagom låg ridtur också (läs: lagom lång för att bigpreggo skulle orka hålla jämn fart bredvid)...







Nu ska vi göra varma mackor! Denna gång hoppar däremot jag över Euroshoppers salamin på min ostmacka. Det smakade varm, svullen gris sist jag åt det. Inte att rekomendera. Man skulle kunna säga att jag fick vad jag betalade för. Vi hörs! Puss & kram


Elin

Vad roligt att hon gillade ridturen, det är roligare med ett mysigare upplägg där de får komma ut o skogen istället för att sitta och rida runt, runt på volten.

Ni är varmt välkomna att komma och rida hos mig om ni är i Sigtuna någon gång! Det vore så himla roligt att träffas någon gång.

Hoppas allt är bra och lycka till med den kommande bebisen.

Kram

2010-09-07 @ 19:10:58
URL: http://pinkoak.blogg.se/
Jomax

God morron! Jag är så stolt över dig som klarar av att vara själv hemma med Essi fast du snart ska föda OCH dessutom göra de sakerna du hittar på med henne. Du är verkligen världens bästa mamma/sambo och jag älskar dig såå mycket! Essi och jag skulle inte kunna ha det bättre.

Snart kommer jag hem:) Bara, hmm, 79 timmar kvar nu.

PUSS

2010-09-08 @ 06:59:01


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: