4 dagar kvar

På bebisfrontet - intet nytt. Ibland lite kraftigare värkar som strålar ut på insidan av låren, men inget mer.

Jag köpte hallonbladste igår. Någon som provat? Det sägs ha en värkstimulerande effekt på livmodern och gör därmed att man kan få en lättare förlossning. Ingenting som är vetenskapligt bevisat, men det finns många som vittnar om att det funkar. Är kroppen och bebisen mogen kan de här lite starkare värkarna som man framkallar sätta igång förlossningen. Det är ju det jag hoppas på!

Så igår kväll hinkade jag tre koppar. Visst ökade värkarna både i antal och styrka, men de lugnade ner sig när jag gick och la mig. Tror ändå att bebisen kommer när den vill och känner sig redo. Bara hoppas det inte dröjer så länge!

Alldeles strax ska jag till MVC och öva lite psykoprofylax inför förlossningen. Det erbjuder nämligen ett par tillfällen/månad där man får komma och tillsammans öva andning och avslappning i lite drygt en timme. Vi gick ju Annas Profylaxkurs när jag väntade Estridh, och jag har övat själv denna gång och läst böckerna vi fick då. Men det kan ju alltid vara bra att få lite hjälp på traven!

Nu ska här göras frukost. Puss & kram!


Sofia

Hej, vill bara önska dig lycka till nu, de kommer gå skitbra. Ja tror bebis kommer på söndag, så vi får väll se :D



Kramar Sofia

2010-09-17 @ 09:48:11
Charlotte

Jag hoppas att bebis är punktlig för då kommer han (min gissning på kön) på min födelsedag :) Lycka till, oavsett när bebisen kommer!

2010-09-17 @ 13:45:33
URL: http://lottiess.blogspot.com
Annelie

Hej Paulin!

Lycka till inför förlossningen. Håller alla tummar för att de ska bli som du önskar. Själv är jag redan hemma med vår lilla tös. Igår morses kom hon,5 dagar för tidigt, snabbt som bara den.

En ska är iallafall säker, det är stor lycka när man får träffa bebin för första gången!



Kram // Annelie i Borås

2010-09-17 @ 14:55:21
eva

hallonbladste har jag druckit i slutet på båda mina grav. och jisses vad det gör skillnad. började dricka i v 35-36 hade lätta förl. sprack inget och knappt ngn efterblödning. mindra än 2 veckor... mitt tips : drick på!!

2010-09-17 @ 23:10:12
Rose-Marie

Hej vännen! Jag hoppas han är på väg nu. Hoppas allt går precis som du och Johan önskar! kramis

2010-09-18 @ 19:51:32
Agneta

Hallonbladste alltså? Själv testade jag en sak som många faktiskt säger fungerar; att ha sex och att killen ska komma i en. Spermierna ska tydligen ha en sammandragande effekt på livmodern. En barnmorska jag frågade har även konstaterat att detta stämmer. Som sagt så funkade det för mig, och går jag över tiden med nästa grav så kommer jag "köra" den metoden igen! :-)

Lycka till o hoppas att bebis snart kommer!



/A

2010-09-18 @ 20:48:25
Lisa

Åhh, Pauline. Nu är det snart dags för dig! Jag drömde om dig i natt också. Att jag och Katia hälsade på i ett stort, ljust fint hus, där ni bodde. Och då hade målat alla era trämöbler så fina, haha. Och det hade kommit en bebis också =) Du uppdaterar väl? Snääälla? Finns ju inga webbisar eller något att hålla koll på. Aja, om du inte tänker blogga direkt efteråt så får ni gärna lägga till mig på sms-listan.



Kram!

2010-09-19 @ 11:11:21


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: