Bröd så vitt som snö

I går började mina nya, bättre matvanor! Jag har slappat efter rejält sedan Signe kom oh borde verkligen skärpa mig. Dessutom har jag lagt mig till med ett oroväckande starkt sockerberoende som jag aldrig haft tidigare. Det är inte bra. Det måste vi göra något åt.

Så mina bättre matvanor betyder det att jag ska bli bättre på att laga mat hemma, inget småätande, inget godis istället för att äta mat när jag egentligen är hungrig, inget vitt bröd, inte äta så enormt stora portioner bara för att det är gott och inte äta ut av ren lathet. Inte vara så glupsk helt enkelt! När jag skriver inget, så är det inte så definitivt som det kanske låter. Jag har tex. köpt mig två 86 % chokladkakor för att kunna rädda mig själv när suget efter choklad blir förstort. Bättre att ta en liten bit mörk choklad än att klämma en 200 g. mjölkchoklad (som annars inte var speciellt ovanligt)?

Sen ska jag försöka röra på mig mer. Träning på gym blir svårt eftersom jag ofta är ensam med barnen (och Friskis & Svettis på Gotland inte har barnpassning), men jag satsar på promenader tills vidare. Ett steg i min mer hälsosamma livsstil var att kasta ut det vita brödet som låg och lockade i skafferiet. I stället för att kasta det i sopen gick vi till Almedalen och matade fåglarna.

 






Andreas Söderberg

fina fina bilder paulie! :)

2010-10-31 @ 18:46:52
rebecka

Hur funkar Phil&teds vagnen för er? :D

2010-10-31 @ 19:33:25
URL: http://www.minmoa.se
stina sohlberg

du är så fin!

2010-10-31 @ 21:47:24


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: