Så nu är jag blond igen!

Eller blondare åtminstonde. Det känns bra, jag trivs att vara ljus. Sen tror jag att detta passar mitt obefintliga pigment bäst. Eftersom jag är en riktig blekfis ser jag om möjligt ännu blekare ut med mörkt hår, tror jag. Nu får vi se hur länge jag har detta innan jag tröttnat igen :)

Jag har gjort allt hemma. Frisörer är inget för mig. De få gånger (tror jag varit hos frissan fyra gånger i mitt liv..) har jag oftast varit missnöjd. Frisören vet ju inte hur mitt hår regerar på olika färger och inte heller vad det tål och inte, dessutom har färgen tvättats hur håret på bara några veckor. Nej, jag gör det själv i stället. Det brukar funka. Vet man lite grann om hårfärgning tror jag man kan lyckas lika bra själv!




Jag har färgat överhåret en omgång med blonderingscream. Resultatet blev då väldigt gult (mycket röda pigment) så jag la i en färg över hela håret med askton (grönt pigment) för att dämpa det gula. Det hjälpte, men jag tycker fortfarande det är för gult. Inte längderna dock, de blev bra. Men i benan ser håret "färgat" och onaturligt ut, eftersom allting har samma färg (ser inte riktigt ut så på bilden, men så är det). Tror det ser mer levande ut med en slinghätta på detta. Men jag väntar lite med det. Just nu ömmar hårbotten och måste vila ett tag innan jag gör något mer, för att inte slita på kvalitén. Underhåret gjorde jag inte så mycket åt eftersom mörkare underhår gör att helheten ser naturligare ut.

Yes. Projektet fortsätter alltså! Nästa steg blir en slinghätta med extra ljus askblond.

Hur tycker ni det blev?


Malin;

Åh det blir jättebra! Du ser alltid så fin och hälsosam ut men som blond ser du extra hälsosam ut! Det passar dig bäst av alla färger. KRAM

2010-10-29 @ 00:54:06
URL: http://malinlolita.blogg.se/
Nina

Isadora har ett superbra silverschampo som tar bort det gula efter en blondering. Om du bara använder det schampot varannan eller vartredje tvätt så blir det inte "vitt" heller utan håller bara det gula borta. :)



Men fin blev du!

2010-10-29 @ 07:17:12
URL: http://nenima.blogg.se/
agnes

Vart jättefint, ett tips är att testa silvershampoo för att få bort gula toner. John Freida har ett toppenbra för under hundralappen. Finns på kicks och liknande.

2010-10-29 @ 08:37:08
Cajsa

Det blev jätte bra! Har själv antecknat allt, om jag ska våga mig på den där proceduren själv :) Kan du skriva ut märket på färgningarna du använder, eller om du vill skriva till min mail!? Skulle vara snällt, ta hand om dig! Kram

2010-10-29 @ 10:44:21
Terese

Det passar du bättre i :)

Blir säkert ännu finare efter slinghättan. Och ja prova silvershampoo. Det hade min syster när hon blekte håret, funkade bra.

2010-10-30 @ 10:45:21
Mathilda

Jätte fint blev det. Tyvärr är det många som känner så när det gäller att gå till frisören och även jag själv har känt så fast det nu är mitt yrke. jag tror det handlar mycket om att många frisörer inte lyssnar till 100% på sin kund. För kunskapen har dom säker t. Men många kör bara på utan att lyssna till 100% på kunden också missuppfattatas det helt. Sen är det tyvärr så att inom frisör branschen så

Behöver man inte vara frisör för

att öppna salong. Så man kan ju verkligen ha otur att hamna helt fel.



Ett tips är om du vill bli kallare i tonen. Att lägga blekta slingor i hätta eller vad du tycker är enklast. Och sedan lägga en violett toning eller en pärl toning. Det dämpar bäst. För nu ser de ut som att du är lite för mörk för att silverschmpo ska göra så mycket effekt.



Men det var jätte fin färg.  tips är att inte använda silver schampo för ofta för det torkar ur håret.



Du passar jätte bra i blont paulina.

2010-11-03 @ 23:13:42
URL: http://Kaarleksbarn.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: