Det är jobbigt ibland också..

En bra dag idag! Vi har testat på att åka stadsbuss, besökt en ny öppen förskola, knytit nya mammakontakter och ätit pannkakor. Och tagit en mardrömsdusch tillsammans, alla tre.

Det mesta har gått väldigt bra. Ett exempel är våran underbara middagslur! Vi somade alla tre i Estridhs säng. Hur mysigt är det inte att få somna till doften av deras hår? Man kan ju sniffa ihjäl sig ♥

Ja, sen finns det saker som inte gått fullt lika bra. Som när vi skulle åka buss. Om man kliver av bussen vid en hållplats, är det väl logiskt att ställa sig på motsatt sida vägen när man ska hem? Nej, för hel-knas-gotlands-stadstrafikbussarna kör inte fram och tillbaka, utan runt runt. Man kliver allså på bussen som går in till stan, vid samma hållplats man klev av när man kom från stan. Det tog mig en timmes väntan, i snålblåsten, på fel sida av vägen med en hungrig 3-åring att komma underfund med detta...

En annan sak som inte gick enligt mina planer var våran kvällsdusch. Har nämligen köpt en badstol till Signe som skulle vara jättepraktiskt. Nu kan jag duscha med båda barnen, tänkte jag! Men bebisen skrek så grannarna måste trott jag höll på att flå ungarna uppe i lägenheten. Jag satt där i duschen med lödder i håret, och i Estridhs hår, med alldeles för mycket vatten i badbaljan som började svämma över och med ett skrikande, snorhalt spädbarn på armen som hatade sin badstol och allt där till. Jag saknade åtta armar kändes det som. Efter en (alldeles för lång) stund av panik, skrik och tvål i ögonen hade vi rott situationen i land. Men puh! Stresstestet no.1 avklarat. Vi får väl se när jag vågar mig på detta projekt nästa gång...

Nu känns det som jag börjar bli förkyld? Halsont och ömma muskler. När var jag sjuk senast egentligen? Inte sen Signe kom. Inte under hela graviditeten. Inte unner förra graviditeten? Ja, ett år sedan var det minst. Då är det kanske min tur ändå.

Nu: utröstningen i Idol och houngsvatten. Godnatt!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: