Provhyttshataren

Här om dagen var jag med barnen på stan för att köpa lite kläder, till mig själv. Det var ingen höjdare... Rent förfärligt faktiskt! Inte att ha barnen med, för Signe sov och Estridh satt som ett ljus i vagnen och gav mig goda smakråd i form av "Fin!" eller "Fuuuul!" i provhytten.

Nej, det var inte barnen som var förfärliga. Utan min kropp sedan jag fick dem! Usch, säger jag bara. Jag som tyckte jag hade en ful kropp innan jag fick barn, om jag bara hade vetat var snygg jag var! Lång, smal och fast i hullet. Nu har allt slappat till sig, magen hänger som en deg, låren och röven är tjocka och överarmarna fladdriga. Och den som ser läcker ut i amnings BH skulle jag vilja se... Provhyttens belysning lämnar ingenting till fantasin. Mina bleka, torra benen liknar mer ett månlandskap. Och helt plötligt har jag fått lovehandles, vilket jag inte hade förr. Vart tog min kropp vägen!? Vart tog jag vägen!? Det där är inte jag. Det där är en sliten tvåbarnsmorsa vars skönhet är förbi. Jag trivs inte med det. Det jag ser i spegeln är inte vad jag känner mig som. Det är inte jag.

"Ja, men det visste du väl att kroppen skulle förändras?"
säger min mamma och låter så jävla klok. Men bara för att någonting är helt logiskt behöver det inte betyda att man accepterar det. Förresten förstår jag inte varför alla pratar om sina gravidkilon. Det är ju helt ovesäntligt! Jag är tappat mina kilon, men kroppen är annorlunda. Man kan säga att om förpackningen förändrats, spelar det ingen roll hur mycket man har i den.

Nej. Jag ska banne mig bli snygg igen! Jag kommer aldrig igen se ut som 18 år, men jag vill åtminstonde ha tillbaka en kropp som känns som jag. En kropp jag kan trivas med! Trodde inte jag skulle bli en provhyttshatare, men det är jag nu.

Nu ska jag gå och lägga mig och dra täcket över huvudet. Godnatt!


Malin;

Ush vad jobbigt. Men så känner jag också och jag har haft 0 barn.

Mitt tips är att prova kläderna hemma i noralt ljus. Lyset i provhytten hittar du ingenstans förutom i provhyttar. Och det är ju inte det du klär dig för. Och när det kommer till lovehandles och blekfis-het, oftast är det bara vi själva som ser det. Jag är blek som ett spöke, så jag klär mig inte i gult och andra färger som framhäver detta.

Men när det kommer till kritan så är det vi som är för sjölvkritiska. Det är bra att vilja vara hälsosam, men det är ju du redan. Så fokusera på det din kropp klarar av varje dag! Den är ett mirakel, oavsätt hur den ser ut. KRAM

2010-10-29 @ 01:00:58
URL: http://malinlolita.blogg.se/
rebecka

Jag har svårt att föreställa mig att du skulle ha fladdrig mage och lovehandles då jag ser dina bilder.. men jag förstår hur du känner.



Jag har också förlorat alla gravkilon och ligger på 51 kg men det ser då banne mig inte ut som det, mer som 65.

Hatar den o-fasta magen som hänger över byxor och liksom putar utåt. :( Vill kunna ha jeanstights och sånt igen men de känns inte alls bekvämt då jag ser ut så här.



Tycker också de är skit fult med amningsBhar. Jag har två, världens fulaste som det typ ryms bröst i! Dom ger inget stöd alls.. jag skulle nog lika gärna kunna gå utan.

Det dummaste är att min BH storlek finns inte.

65 B ska jag tydligen ha (!?) och de är ju barnstorlek. 65 finns knappt och 70 är för stort.



He e inte lätt! Iof så har min kropp på ett sätt blivit snyggare efter jag fått barn. Har faktiskt blivit smalare, fast mer slapp i kroppen och de är ju inte så kul. Hellre tjockare och fast än smalare och slapp.



Vad tänker du göra åt saken? :)

2010-10-29 @ 06:53:43
URL: http://www.minmoa.se
Hanna

Hej Pauline



Jag tycker iallafall att din kropp ser bra ut. Efter vad jag sett på bilderna på dig.



Jag skrev till dig ang. om man får "platt" mage efter kejsarsnitt. Nu har våran dotter iallafall kommit, fyra veckor för tidigt. och fyfan hur magen ser ut. Blir j*vla deppig över den. Den platta magen jag hade innan graviditeten, kommer den någonsin tillbaka, ibland undrar jag om jag ska sluta äta helt och hållet. Jag hade allvarliga ätstörningar för ca två år sen nu tror jag. Och den kroppen älskade jag fast alla klagade att jag var för smal. att jag var för smal. Nu vet jag inte inte vad jag ska ta mig till. Längtar tills jag kan börja träna. Hoppas allt ordnar sig för dig med.



Ha en bra dag.



/Hanna

2010-10-29 @ 09:50:11
URL: http://hannaremmo.blogg.se/
Annelie

Hej Pauline!

Jösses, här sitter jag o småler i min nersypade amningsBH och mysbyxor(de ända byxor magen hänger ut lite lagom ifrån). Du sätter verkligen huvudet på spiken!

Vi får kämpa på =)

2010-10-29 @ 12:18:57
Sara

Jag skulle kunna skriva under på vartenda ord! Gravidkilon hit och dit, allt är ju sladdrigt och randigt och fult. Jag skrev om det för ett tag sen att det är klart att barnen är värda det men jag älskar inte min mage nu bara för att jag har burit på dom i den.

Fast det blir ju bättre med fastheten, det känner jag nu när Ebba börjar närma sig 8 mån. Signe är ju liten än! Men jag förstår dig fullständigt.

2010-10-29 @ 12:39:41
URL: http://saraengstroem.blogg.se/
emma.

Ja, mitt problem har varit att jag blev så mager av att amma så fettet som höll upp kroppen försvann och när det kommer nytt nu så tynger det ner kroppen istället. Man får väl lära sig att dölja det med kläder på ett bra sätt och långsamt lära sig att acceptera sin nya kropp. Det verkar faktiskt vara mest vi själva som tänker på det ändå.

2010-10-29 @ 14:40:24
URL: http://emmatherese.blogg.se/
Andrea

Jag förstår dig, tror jag. Min kropp har aldrig varit mycket att hänga i granen, sned och konstig som den är. Jag har inte ens klämt ut minsta lilla unge. Jag tränar förstås inte heller, så den skulle kanske kunna se marginellt bättre ut.



Men samtidigt har Malin rätt. Det där obarmhärtiga ljuset som finns i provhytterna finns ingen annanstans. Och på den bild på din mage du lade upp efter Signes ankomst så ser den inte ett dugg degig ut. Jag tycker att den ser helt okej ut. Jag kommer säkert att få betydligt degigare mage om/när jag får barn.

2010-10-29 @ 16:34:41
stina sohlberg

Men pauline! jag har förvisso inte sett dig på det sättet i ett vidrigt provrum där alla ser hemska ut.. men jag vet att du är hur fin som helst och jag såg en bild förr, från när ni bodde i uppsala, (du hade fött estridh) och låg på gräset i bikini och jag var avundsjuk på hur snygga ben och rumpa du hade. Så som du ser ut efter att ha fött två barn ser jag ju ut utan att ha fött något haha. Förutom magen, det enda som är fast på mig.. Men tråkigt att du känner sådär. Jag är ju inte ensam om att tycka att du är så himla fin!! jag hoppas du också kan känna så. KRAM



PS. vad fin du vart med nya hårfärgen! :)

2010-10-30 @ 13:23:01
Mathilda

Förstår precis allt du beskriver. Alltså inte att du ser ut så utan att jag känner igen det. Man vet att folk har sagt att kroppen förändras efter graviditet men inte att den förändras så mycket. Det ör så mycket man ska få ta som kvinna. Även om det är värt allt för de underbara man får. Men det är ett högt pris. För man vill ju kunna trivas med sig själv efter barnafödande också. Är hemskt och så svårt. Men jag ångrar verkligen att jag inte uppskatta min kropp mer innan jag var gravid. För då var den fan perfekt även fast man inte tyckte det då



Och du är jätte fin . En sak som du ska vara jätte glad över är att du gått ner dina gravidkilon. För hade du haft dom också hade det kanske nämnts ännu värre. Det lär tyvärr jag få kämpa med också. Har aldirg någonsin kunnat går upp i vikt innan jag var gravid. Men så fort jag blev gravid så sa det bara pang.



/mathilda

2010-11-03 @ 22:46:09
URL: http://Kaarleksbarn.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: