På egen hand

Johan är borta på jobb vilket innebär att jag är själv med tjejerna några dagar. Det ska nog gå bra! Saker och ting kräver mer tid och planering än förut, men jag gillar uppgiften att vara själv med de två och få vardagen att funka.

Våran första dag ensamma (om man kan säga så när man är tre personer?) har vi hittills klarat fint. Kl. 09:00 hängde vi på låset till Öppna Förskolan där vi tillbringade förmiddagen. Jag hade hoppts hitta några trevliga mammor att umgås med, men i stället hittade jag fem pappor. Det var bara jag och dem som var där, så där satt jag och diskuterade barnmat, kamremsbyten på gamla bilar och hormonella flickvänner. Helt okej.

Estridh gillade inte deras krypbebisar utan umgicks med en miljard bondgårdsdjur i stället. Signe la av en kaskadspya över en annan bebis och sen åkte vi hem. Men det var kul att komma ut och träffa lite folk, så vi åker nog dit nästa vecka också.

Nu ska jag sysselsätta Signebebisen samtidigt som jag rör ihop pannkakssmet. Hej! 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: