Den stora 3-årsdagen

Estridh gillar att fylla år säger hon. I morse när jag vaknade satt hon över mig i sängen och sa "Fylla år igen, mamma?". Jag tar det som ett godkänt betyg på hennes födelsedagsfirande :) 

Födelsedagen började med att jag väckte Estridh med frukost på sängen, present och sång. Hon tyckte det var jättemysigt och frågade om man verkligen fick äta mackan i sängen, och det fick man såklat. Vi hade inget planerat på förmiddagen så jag frågade vad hon själv ville göra. Då blev det öppna förskolan, vilket jag också hade tänkt. Sagt och gjort!






Och den där katten som ligger i sängen är inte riktig. Det är Estridhs present av farmor som hon önskat sig så länge. Den är nästan otäckt lik en riktig katt (den hårar till och med), men det är väl därför Estridh älskar den så mycket :) Här är lite bilder från öppna förskolan också:




När vi kom hem sov barnen middag medans jag passade på att föberedda pannkakskalaset. Tårtbaket gjorde vi tillsammans när Estridh vaknat. Hon hade längtat i flera dagar efter att få göra sin egna tårta! Sen dukade vi bordet, klädde ut Estridh till batman (som hon själv önskat) och inväntade gästerna.








Det är ganska mycket jobb med att fixa kalas, må jag säga. Även om det bara är ett litet ett. Framför allt när man är ensam och har en miljon grejer att tänka på. Ja, en miljon grejer utöver de redan miljoner grejerna man måste tänkta på ändå. Men jag tror det blev bra. Estridh lekte i alla fall som en tok och älskade alla paket och presenter som hon fick. Tack så jättemycket allihopa! ♥ 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: