Besök på förskolan

I går var vi på Estridhs kommande förskola och hälsade på. Om möjligt känner jag mig ännu nöjdare med vårt val nu när vi varit där och hälsat på! En liten, hemtrevlig förskola som ligger vägg i vägg med en gammal ruin. Deras utegård var helt fantastisk med naturlig terräng i olika nivåer. Massor av roliga lekplatser, potatisland, gungor, en liten scen där de har teater och uppträdnaden var bara lite av allt som fanns där. Peronalen kändes pålitliga och barnen verkade trivas.

När vi var ute på gården satt jag mig och ammade Signe. Då kom en liten flicka fram. Hon var supernyfiken på Signe och berättade att hennes mamma hade en bebis i magen. Jag frågade om hon hade väntat länge på bebisen, och då svarade hon "Ja! Jag har väntat jättelänge! I FYRA MINUTER, och en HALV!". Haha, barn är så roliga :) Nästa vecka börjar inskolningen. Det känns bra. Tror Estridh kommer gilla att börja på dagis igen.

Annars rullar allt på som vanligt. Johan har åkt och jobbat och jag ska med tjejerna till BVC. 5-veckorskontroll för den lilla och 3-årskontroll för den stora.

Och tack för era åsikter om håret förresten!
Jag har nu bestämt mig för att bli blond igen. Blond känns ändå som mitt riktiga jag. Vi får väl se hur det blir. Håret kanske inte pallar behandlingen och trillar av, vad vet jag.


Fia

blont blir så fint så! :)

2010-10-27 @ 13:09:10
URL: http://bara-jag.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: