Så här ligger läget

Det är skönt att jobba. Jag har saknat jobbet lite, faktiskt. Sen har jag ju världens bästa sambo som grejar vardagen här hemma galant. Det gör ju att jag kan slappna av och koncentrera mig på det jag ska göra.

Ja, det har ni säkert redan förstått men Johan är verkligen byggd av det bästa pappavirket♥ Han har lärt Signe ta flaskan nu också. Jippi! Bäst går det om han står upp i vardagsrummet och låter henne titta på brandvarnaren i taket. Bebisen är knasig. Tur då att hon har en sån bra pappa som förstår sig på henne.

Appropå barnen så går det mycket bättre med Estridh nu också! Hon är riktigt följsam faktiskt. Hjälper till, är glad och positiv, pratar och berättar och det händer till och med att hon lyssnar på vad vi säger. Inte ens nattningen kräver någon diskussion! Kanske har trotsen vänt? Vågar man hoppas? Hon känns hur som helst betydligt mer balanserad och harmonisk nu mot tidigare. Så jag njuter av varje dag som går utan att vi behöver ta en diskussion om precis allt.

Nästa fredag åker vi över till fastlandet igen. Bara en snabbis, jag ska gå på julfesten på mitt "gamla" jobb. Första festen för mig sen... Ja, sen nyår då jag blev gravid. Sen dess har det varit torka på festfronten kan man säga. Så det ska bli riktigt kul att träffa alla igen, jag ser fram emot festen :)

Jag är sötsugen. Vad ska jag äta? Inte baka en kladdkaka. Inte kvällsmackor. Nä. Det blir nog lite smaksatt keso. GUD vad gott. Inte.

Mot kylskåpet. Godnatt!



Rose-Marie

Hej vännen! Kul att du gillar jobbet! Vi ses på fredag! Kram, Rose

2010-11-26 @ 13:05:53


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: