6 veckor och 4 dagar

Nu ler Puffen mest hela tiden. Hon är så söt! Mitt hjärta smälter när jag tittar på henne ♥ Hon har fått en ganska tydlig dygnsrythm nu också.

8:00: Vaknar och är pigg och social. Går man ut med vagnen på förmiddagen kan hon somna en kortare stund, men sover då bara väldigt ytligt.

12:00 - 16:00: Hennes långa sovperiod på dagen. Hon vaknar bara för att äta. 

18:00 - 19:00: Sover knappt en timme innan hon vaknar och vill ha kvällsmys.

21:30: Läggdags! Jag ammar henne i våran säng och hon somnar för natten. På natten vaknar hon sen för att äta ett par gånger.

Det funkar fint! Tycker jag kan läsa av hennes signaler väldigt bra och förstå vad hon vill. Upplever att detta gick lättare för mig nu med Signe än med Estridh. Då var allt nytt kring bebisen och jag hade fullt upp att lära sig allt från början. Nu känns det som jag kunnat lägga mer tid på att verkligen lära känna Signe, och inte bara hur man sköter om henne.



För övrigt är hon världens snällaste och lättaste bebis. Glad, trygg och nyfiken. Hon tycker om att få fotmassage, en massa komplimanger och ögonkontakt. Då blir hon såhär glad som hon är på bilderna!



Andrea

Hon är så grymt söööt! Världens vackraste ögon :)

2010-11-07 @ 16:19:38
stina sohlberg

du och dina underbara barn gör så att jag kan längta ihjäl mig tills det är dags för mig att skaffa barn. signe är ju så himla fin! är det inte ovanligt med bäbisar som skrattar och kan ge respons och utrtycka sig så här tidigt som signe gör?

2010-11-07 @ 18:03:25
Lisa

Gullunge!



Arvid har nästan EXAKT lika dygnsrytm! Wow! Fast nu har han nog kommit in i en av de här beryktade faserna för han har varit missnöjd i två dagar.



Kram!

2010-11-07 @ 21:29:12


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: