Vecka 29 - tredje trimestern

I dag är det 29/6 och jag går in i vecka 29 och har 6 månader avklarade. Vilket sammanträffande! Nu är det slutspurten som gäller, tredje trimestern! Bara 12 veckor kvar...

Jag fortsätter att må väldigt bra, och jag hoppas jag får fortsätta göra det graviditeten ut. Bebisen sparkar för fullt, hickar och lever om fär inne. Det enda som är jobbigt just nu är värmen. Gravid eller icke, jag gillar inte det faktum att bli fet. Att vara anfådd, svettas som en gris och inte komma i sina kläder. Jag veeeet, det är helt normalt men det betyder inte att det är varken skoj eller trivsamt. Byxorna glider ner över halva arselet, tröjorna åker upp över magen och linningarna på både leggins, jeans och för tillståndet avstädda brallor tänger in under magen så man får panik.  

Nej, tackar vet jag klänningar och tunikor! Det är en sån befrielse att slippa ha något som smiter åt och bara få känna sig precis så fet och svettig som man är där under allt tyg. Här är förresten ett av mina senaste inköp, en sommarklänning från Cubus som är otroligt skön!





Nu ska svettmonstret ta en kalldusch och gå och lägga sig. Antar att jag skriver mer om magen och allt till nästa vecka när jag varit på MVC. Sov så gott! ♥



Annie

Åh, jag vet precis hur du känner med kläder och värmen!

Usch, mina fötter är som två betongklumpar att bära på nu.

Motivationen är: 5 veckor kvar, 5 veckor kvar!!! :D

2010-06-29 @ 22:26:07
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
Frida

Heja heja, tänk när ni får er lille juvel, blir ju underbart! :)

Så fin du är i ditt hår, riktigt fin färg också på det.

Kram

/Frida

2010-06-30 @ 00:18:11
rebecka

Jaa. Kul att han är lik mig :D. Moa har som bara drag från sin pappa och hans sida, så hoppas Milo får lite mer från min sida ;D



2010-06-30 @ 10:34:08
URL: http://www.minmoa.se
Marie

Vilken fin klänning!

2010-06-30 @ 12:14:44


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: