Kökslampa

Förresten, har jag sagt att vi byggt en egen lampa? Förra helgen bestämde sig jag och Johan efter ett års avsaknad av kökslampa för att bygga en själv. Jag trodde nog att den skulle bli superbillig, vilket den inte blev då vi valde en massa extra finesser som drog up budgeten något. Men nu är den väldigt unik! Dessutom är det roligt att ha en "möbel" som man byggt tillsammans :)

Inspirationen kommer från min bror och hans tjej som byggt en lampa enligt samma princip, med samma skärmar. Brädan hittade vi bakom huset sen målade jag och Estridh den tillsammans. Johan skötte eletroniken och efter lite pillande och monterande av skärmar så var det klart! Det tog typ hela dagen. Men vi blev nöjda! Brädan i taket ska nog få sig en till omgång färg, sen är den precis så som vi tänkt oss!



Vad skulle man göra utan en karl i huset?




I stället för att använda vanliga plastsladdar köpte vi en tvinnad sladd som var inklädd. Det är detaljerna som gör't!




En annan detalj är rörstumpen som sitter alldeles ovanför skärmen. Den döljer skarven på sladden med ger samtidigt ett snyggt helhetsintryck!




Johans lilla hantverk på baksidan av lampan.




Klart! Den är såklart mycket finare i verkligheten än vad som går att fånga på bild. Men jag gillar den!


Tänk att så lite kan göra så mycket. Bara tack vare denna kökslampa är det mycket roligare på en gång att hålla snyggt på köksbordet. Hoppas det håller i sig! Jag har i allafall varit duktig ikväll och damsugit, torkat golven, skurat toaletterna, plockat ur diskmaskinen, tvättat, vattnat blommorna i trädgården och sorterat bland Estridhs skor. Allt för att hon och jag ska ha hela dagen fri i morgon och bara umgås! Jag har lovat henne barnloppis följt av 4H-gården, hon skrek rätt ut av glädje :)

Nu ska jag krypa ner bredvid henne i soffan och kolla på Katten Gustav innan det är läggdags. Puss & god natt! ♥


Emma

Jätte snyggt och roligt med något egendesignat!

Är för övrigt lite nyfken på Estridhs rum och hur det blev med tapeten ni satte upp? :)

Kram

2010-06-04 @ 20:05:27
Emma

Ni är så pyssliga! Jättefin lampa, passar perfekt i ert kök ser det ut som.

2010-06-04 @ 22:31:40
URL: http://lumparfru.blogg.se/
Sofia

Oj, riktigt snygg lampa. Det gjorde ni bra :)

2010-06-05 @ 15:31:49


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: