Nu är det bestämt

Vi ska alltså flytta - hit! Till en trea i Visby innerstad med utsikt över havet och taken. Jag och Estridh var och kollade på lägenheten i helgen och allt känns helt rätt. Nu får det bli så här. Vi tänker åtminstonde prova. Vem vet, vi kanske är tillbaka till fastlandet innan nästa sommar men då är vi en erfarenhet rikare.

Jag tycker det känns så spännande! Förutom att lägenheten är väldigt fin och jag tror vi kommer trivas väldigt bra, känner jag mig nöjd över beslutet att lämna våran nuvaranra stad. En helt ny plats, ett helt nytt liv! När jag berättar om detta tycker jag fortfarande att det låter helt knäppt. Som om jag står och ljuger för det kan ju inte vara sant att vi faktiskt tänker göra detta. Men det tänker vi. Den 1 september är inflyttningsdatum.

Nu tänkte jag visa er lite bilder från lägenheten, utsikten och våran gata utanför. Som ni ser är den möblerad men vi kommer byta ut de mesta mot vårat egna bohag.


Här är hallen (ytterdörren rakt fram). Byrån till höger + stolen kommer vi behålla i möblemanget.



Det här blir vårat sovrum!



Utsiken från sovrumsfönstret - inte illa va?!



Matsalsrummet. Tror det kan bli fint med våra vita möbler och lite orkidéer i fönstret.



Vardagsrummet/barnrummet. Den halvan av rummet där sängen står blir barnrum och till vänster kommer TV och soffa stå.



Det var en del sånna här sneda fönster eftersom det är en takvåning, men utsikten är lika oklanderlig!




Porten som går till innergården.




Här är huset!



Här står min syster i vår "gränd". Vi kommer bli grannar nu, hon bor också innanför murarna!



Så nu är det mycket som ska ordnas. Flytt med lastbil och rensning och packning av det som vi ska ha med oss och inte. En hel del att tänka på med andra ord!

Och mitt uppe i detta ska jag försöka ladda inför nedkomsten av bebisen 3 veckor (hoppas den inte kommer för tidigt!) efter inflyttningen. Har bett om att få gå på ett MVC i Visby de sista gångerna innan förlossningen och även få ett studiebesök på deras förlossningsavdelning. Jag har ju aldrig varit där, och vill gärna känna mig trygg med platsen den dagen det är dags att föda.

Bebisen blir alltså en infödd gotlänning! :) Känns kul, men samtidigt helt snurrigt. Ja, det är ganska overkligt allting faktiskt. Overkligt men otroligt roligt!


Andie

Ah men det blir ju hur mysigt som helst!! Ni kommer trivas sakerligen :) Blir spannande att fa "folja" er dit och se hur ni boar in er!

2010-06-15 @ 06:34:45
URL: http://thegreenspot.blogg.se/
emma.

Oj! Jag som var så avis på "erat" hus. Nu blev jag lite avis på att ni flyttar till Gotland, för mig här uppe i Sundsvall så känns Gotland otroligt långt bort men det känns nog inte lika långt från Uppsala. Om vi ändå bodde i en stad som vi inte trivdes så bra i, då skulle vi också ta mod till oss och flytta långt bort!



Jag har förstått att ni älskar Gotland så jag blir så glad för eran skull. Grattis, hoppas att allt går bra!

2010-06-17 @ 21:39:08
URL: http://lumparfru.blogg.se/
Sandra - mamma till Minéa

Vilken mysig lägenhet :)

Hoppas du fortsätter blogga när ni flyttat :)

2010-06-19 @ 21:54:56
URL: http://bluebirdfairy.blogg.se/
Malin;

Men så underbart! Vad jag har missat mycket sedan sist jag tittade in! Helt underbart att ni får flytta till Visby! Åh så glad för er skull. Och så fint ni kommer bo!

Kram Kram

2010-06-21 @ 08:11:00
URL: http://malinlolita.blogg.se/
Alexandra

spännande!! JAg tror det kommer bli superbra - och som du skriver - det är bättre att testa än att leva i ovetskap! :) Lycka till! KRAM

2010-06-27 @ 12:51:00
URL: http://thesmalltowngirl.blogg.se/
sabina

åh vad spännande!

Hoppas att ni kommer trivas!

2010-07-02 @ 23:36:57
URL: http://sabinabergstedt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: