Bebistankar

Bebben där inne sparkar på ganska bra nu! Även på långt håll kan man se hur bebisen bökar runt med magen och petar ut från alla möjliga olika håll. Tror den ligger kvar på samma sätt som för några veckor sedan då vi var hos BM. Det känns så... Hon sa då att bebisen låg med huvudet neråt och med ansiktet framåt, en anledning till att varje liten spark och kick känns så tydligt rakt fram på magen.



Bebisen ligger stilla...


... och här petar den ut på vänster sida!


Förut var jag säker på att det var en pojke, sen började jag luta åt en flicka och nu känns det som 50/50. Jag gissar att det är så nära en rätt gissning jag kan komma, för det är ju verkligen 50/50. Vad tror ni? Vi funderar i allafall på både pojk- och flicknamn till den lilla krabaten och har den del förslag som känns riktigt bra. Men det får förbli hemliga tills den lilla gör entré :)

Har ni förslag så lämna gärna! Det måste passa ihop med Estridh, inte vara för långt, ha en äldre karaktär och ett stort plus är om namnet inte ligger högst upp på topplistan. Tänk mormor & morfar och helst deras föräldrar så landar ni rätt!



Linnea - Mamma till Freja

Jag visade en bild på din mage för min mamma, och hon brukar ha rätt till 99% när hon talar om vad det är för kön. Hon säger att det är en flicka, så vi får väl se om det stämmer. =P



Vad det gäller namn så tycker jag att Majken, Sigrid och Signe är fina namn =P

2010-07-05 @ 14:04:29
URL: http://familjenlonnfeldt.blogg.se/
Anki

Vilka bra loppisar du verkar hamna på!

Jag hittar knappt något till Tyra eller mig själv, därför blir det endel Tradera för mig.p



Jag tycket själv att det är svårast med killnamn, vi har typ ett vi bestämt oss för som klingar bra med Tyra det skriver jag inte här =P

Men Walter, Hjalmar och Gustav är andra lite äldre namn vi även nosat lite extra på =)

2010-07-05 @ 14:36:32
URL: http://annkristinjenssen.blogg.se/
Malin

Om det blir en pojke föreslår jag Elis, en av mina favoriter!

2010-07-05 @ 15:32:31
Frida

Måste vara riktigt härligt och coolt att känna bebben sparka! :)

Vilka finm fynd du har gjort! :) Helt otroligt med POP termobyxor för 20 kr.

Nu kommer lite namnförslag som jag tycker är fina.

Elise

Einar

Vide

Helge

Ha det bra i värmen!

Kram

Frida

2010-07-05 @ 17:00:06
Emma

Sigrid

Elsa

Thea

Ingrid

2010-07-05 @ 23:33:43
URL: http://shwS.tumblr.com
Lisa

Hej!

Haha, just det, det blir ju ganska lika för oss! Hoppas självklart att det kommer att gå bra för er med!



Vi har jättemycket att göra nu, jag håller på att göra klart min uppgift så jag slipper ha den hängandes, Seb jobbar och övrig tid är det massa annat som ska göras. Ja, du vet. Iallafall så smsade jag Katia och hörde om mån eller ons nästa vecka passar och ni får jättegärna följa med också i så fall, vilken dag det än blir!!

2010-07-06 @ 10:11:50
angelica

blir det en liten kille tycker jag att Ebbe är fint :)

2010-07-06 @ 10:46:29
anne

Estridh och Sigridh :)



Hur gick sista dagen på förskolan??

2010-07-06 @ 21:49:32
URL: http://lyckligmamma85.blogspot.com
Alexandra

Tjej: Elsa, Liah, Signe

Kille: Malte, Elis

2010-07-09 @ 11:00:12
Lisa Johansson

Pojkförslag: Elmer, Algot, Elliot, Knut, Carl, Wilmer



Flickförslag: Signe, Ester, Elvira, Wilma



All lycka till med ert lilla nya liv!!



<3

2010-07-09 @ 11:30:57
Emma - Ludvigs mamma

Tanterna i min släkt heter:

Elna

Svea

Julia

Ingrid

Ulla

Brita

Maj



Gubbarna heter:

Lars

Verner

Lage (kanske blir lite mycket med ditt efternamn)

Elmer

Tore

Harald



Ja, det var de jag kunde minnas. Ni har säkert något jättefint namn på lager!

2010-07-09 @ 18:04:52
URL: http://emmatherese.blogg.se/
Pauline svarar:

Tack för alla fina namnförslag! Många av dem har vi redan på "listan" men det är alltid kul med några nya uppstickare :)



2010-07-10 @ 08:46:14


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: