Näst sista dagen

Blir inte så mycket bloggande nu. Dagarna fylls av annat. Planering av flytten, extrem sommarhätta och höggraviditet försöker trängas på agendan tillsammans med ett tröttsamt heltidsjobb de här sista dagarna innan semestern. Jag längtar till ledigheten, bara 11 timmar kvar för att vara exakt... 
 


Jag och bebis på jobbet - en av mina sista dagar! Och vem vet, kanske kommer jag inte tillbaka till just detta kontor efter mammaledigheten. Förhoppningsvis blir det ju Gotland!


Det är så knäppt att tänka så! Att kanske är det här den sista torsdagen som jag går till kontoret här i stan och sitter framför min dator. Kanske är det sista gånger jag är lunch med kollegorna på ute. Kanske.. Samtidigt vågar jag nästan inte tänka någon annan tanke än att komma tillbaka hit, för jag vet ju faktiskt inte hur det kommer funka att bo på Gotland. Hoppas kan man ju alltid, men vet gör man ju aldrig...

Jag håller i allafall på att göra klart allt som jag borde på jobbet. Avsluta ärenden, ringa kunder jag skulle kontaktat och packa ner mina pärmar i lådor. Ska bli skönt att allt är klart och jag kan koppla av, på riktigt. Jag och bebisen behöver det.

Nu ska jag fixa håret, sminka mig lite och äta gröt, sen väntar den nästa sista arbetsdagen. Nu räknar vi ner timmar!


Maria

Åh vilken putmage! Härligt!

2010-07-22 @ 23:56:45
URL: http://maariahs.blogg.se/
Lisa

Bra jobbat Pauline!

Visst är det lite komiskt när man läser under sin "vecka" på olika hemsidor och det står typ "många vill nu boa inför bebisens ankomst, passa på att varva ner.."



A, tjena- man gör klart det sista (plugg för min del), planerar flytt, packar, underhåller en unge som vill göra massa saker hela dagarna...



Listan kan göras lång. Men jag tänker på dig när du stressar på :)

2010-07-23 @ 10:47:34
URL: http://liselottang.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: