MVC besöket

Fick träffa en annan barnmorska idag, en som jag inte riktigt klickade med. Dessutom slavade hon med mätandet av magen så jag hamnade under normalkurvan. Hon fick göra om mätningen och det visade det sig att den visst vuxit som den skulle. Jäkla klant! Man blir ju inte lite orolig när hon börjar med att visa en tillväxtkurva som går neråt...

Hur som helst. Hon tyckte det var dags för mig att börja äta dessa förhatliga järntabletter. Så jag får väl göra det då. Estridh tyckte det var väldigt spännande när barnmorskan kände på magen och visade hur man kunde känna bebisens huvud nere i bäckenet, precis som förra gången. Vi fick också höra ett galopperande hjärta som slog 130 slag/minut. Våran lilla bebis växer och frodas precis som den ska! ♥  


Annie

Usch, otrevligt med en barnmorska som känns nonchalant!

Skönt att allt var som det skulle trots allt.

Jag har precis börjar med Niferex och ska ta en om dagen, innan åt jag hemofer lite ibland när jag kände för det men nu var det dags att äta lite mer regelbundet och byta märke... Får se hur magen blir av dessa..:/

2010-07-09 @ 12:17:54
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
mååå

Jag tror på en liten pojke :)



Kram

2010-07-09 @ 13:07:19
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Frida

Jobbigt när de gör fel, man blir ju nervös. Och att vara gravid är oroligt nog.

Så söt då Estridh målade din mage! :)

O måste säga att din bror och du är syskonlika, verkligen! :) Hur gammal är han?



2010-07-09 @ 19:58:28
Hanna

130 slag ? Då tror jag att den är en pojke :p



Våran lilla tös i magen hade 150 slag :P



2010-07-09 @ 23:44:19
URL: http://hannaremmo.blogg.se/
Pauline svarar:

Frida: Ja, jag och min bror är nog ganska lika varandra :) Han är 4 år äldre än mig.

2010-07-10 @ 08:38:25
Pauline svarar:

Hanna: Fast förra gången vi var där låg hjärtslagen på 150 slag/minut, men BM sa att det beror på barnets ålder också. Mindre bebisar har hjärtan som slår mycket fortfare än när de börjar växa till sig i magen. Därför kan det skilja lite gran där också.



Bara för att vi pratar om det kollade jag hur Estridhs hjärtljud såg ut i magen, och de låg mellan 130 - 142 slag/minut :)

2010-07-10 @ 08:42:18


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: