Kanotäventyr

I helgen lånade vi pappas kanot och gjorde en liten utflykt. Hade tänkt mig en lugn och mysig liten utflykt där Estridh förhoppningsvis skulle kunna sova middag i båten.

Dessvärre blev det ingen lång båttur... På många ställen i ån var det väldigt lite vatten så vi gick gå bredvid båten. Och trots det, så välter vi hela kanoten på ett ställe där det var vatten upp till låren! Hur lyckas man?! Alla saker i kanoten blev smicksura, Estridh grät, våra skor flöt omkring som små båtar och jag hann nätt och jämnt rädda kameran. Så med en ledsen unge, dygnsura kläder och en båt full med vatten stod vi intill åkanten och trampade i leran. Ett riktigt äventyr med andra ord! 

Vi får väl se om det blir någon mer båttur för oss. Jag som paddlat kanot enda sedan jag liten och aldrig har jag lyckats få båten att välta runt.. Jaja, bara tur att det inte hände på djupare vatten. Här är i allafall några fina bilder tagna 10 minuter innan vi låg i vattnet :) 


Estridh håller utkik efter fiskar, trollsländor och näckrosor



En förväntansfull tjej som (än så länge) gillar att åka kanot!



Här började vattnet i ån ta slut :)



Andrea

Vad mysigt det ser ut att vara! :) Jag aaaalskar att paddla kanot, det ska jag gora sa fort jag kommer hem till Sverige! Det finns knappt nagot mysigare an att glida fram i skogen i en kanot. Synd att det slutade med att ni valte, aven fast det ar lite aventyr i det med :)

2010-07-21 @ 21:23:55
URL: http://thegreenspot.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: