Hundar har ju inga bälten i bilen

Estridh är en smart tjej. Hon ger ofta svar på tal och argumenterar gärna för sin sak. Vem har hon fått det va måntro? En sån grej kom ur hennes mun när hela familjen skulle packa in oss i bilen. Estridh hade klättrat upp i sin bilstol, men protesterade mot att bli fastspänd.


Jag: Jo, du måste ha bälte när vi åker bil.

Essi: Nej.

Jag: Alla har det. Jag har det, pappa har det. Ja, ALLA!

Essi: Nej!

Jag: Nähä? Säg någon som inte har bälte på sig när de åker bil?
(nu ska vi få höra vem som inte föregår med gott exempel framför min dotter, tänker jag.)

Essi: ... HUNDAR!


Och vad svarar man på det? Det slutade hursomhlest med att bältet åkte på med en förklaring om att hundar är djur och att lite andra regler gäller för dem. Tänk vad mycket de små ska lära sig, och vad mycket tankar som snurrar runt i deras huvuden. Allting ska de lära sig. Även de minsta sakerna som kan kännas så självklara för en annan.



Annie

Hon har ju så rätt också, hon är minsann inte dum den där tjejen! :)

Hoppas ni fick en trevlig biltur hur som helst.

Kram

2010-07-27 @ 13:33:38
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
Sara Noomi

Haha charmtjejen!

Det finns ju faktiskt bälten för hundar, fast de flesta hundar sitter ju i bur när de åker bil. ;)

2010-07-27 @ 18:17:09
URL: http://imoon.blogg.se/
Alexandra

haha barn är ju så goa med sina kommentarer! och kloka! :)

2010-07-27 @ 22:19:23
URL: http://thesmalltowngirl.blogg.se/
Ebba

Min lilla hund har hundbälte när vi åker bil, för att hon vägrar att sitta i bur.

Blir man stoppad av farbror blå å hunden är lös i bilen är man några tusenlappas fattigare...



:)Kraam

2010-07-29 @ 18:00:32


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: