Från gravid till höggravid

Graviditetensvecka 30 verkar varit en brytpunkt för mig. Från att ha haft det oförskämt enkelt till att känna mig tung, lagt mig till med en vaggande gång, börjat ta bilen till jobbet i stället för att cykla samt ökat min konsumtion av LINK betydligt (mot halsbränna). Det känns som jag gått från att vara gravid till att vara höggravid. Vart går den gränsen egentligen? För mig gick den i alla fall vid v. 30.

Men idag är det bara 6 arbetsdagar kvar för mig, sen väntar en lång semester/föräldraledighet! Jag behöver det. Värmen, turbomagen och tankarna på flytten gör att jag inte kan fokusera på jobbet längre. Hjärnan har tagit semester, nu vill kroppen göra det också. 



Anonym

Ja! Men vart går gränsen det tänkte jag på igår faktiskt!



Jag känner mig inte höggravid än, men för 4 dagar sedan blev min mage plötligt jätteutåtstående och hård mot förut då den var mer som en tjockis mage! Kändes som jag plötsligt blev gravid på riktigt! Konstigt att det blev "klumpigt" över en natt =(

2010-07-15 @ 19:11:20
P A U L I N E

Jag goolade på detta och fick fram att man är höggravid när man går in i sista trimestern, alltså runt v. 28.

2010-07-16 @ 08:58:58
URL: http://sofiapauline.blogg.se/
Anki

Jaha, men då är jag alltså höggravid nu då...

Det kändes ju konstigt =)

2010-07-16 @ 11:39:31
URL: http://annkristinjenssen.blogg.se/
Erika

saknar dig på bloggen!

2010-07-19 @ 11:27:40
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Anna

Håller med om att v 30 var något av en brytpunkt. Från att ha tagit sig runt hyfsat enkelt till att vanka fram som mycket otymplig. Ser en massa fina gravidmagar överallt och då brukar jag skänka dig en värmande (eller kanske borde det vara en svalkande?)tanke, eftersom det måste vara väldigt varmt och extra jobbigt med tanke på sommarvärmen. Ha det så bra nu och njut av sommaren och ledigheten och flyttplanerna!

2010-07-19 @ 19:45:39


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: