Äntligen ledig! LÅNGLEDIG!

Det är skönt att vara ledig! Ta det lugnt vid frukostbordet, bara göra det som faller mig in, vila när jag vill, leka med Estridh och framför allt ha precis vilka bekväma myskläder som helst på mig, utan att behöver tänka på att vara snygg på jobbet. Det är härligt. Jag och bebismagen har längtat efter denna ledighet. Vi behöver det.

Jag försöker att rensa och packa i ordning lite gran i taget här hemma. Någon liten grej om dagen, då känns det inte så övermäktigt. Hittills har jag rensat bland Estridhs leksaker, plockat ur porslin ur köksskåpet, kollat igenom min garderb och fått undan en hel säck med kläder som ska skänkas, sorterat bebiskläder, rensat badrumsskåpen och alla papper och pärmar som finns inne på kontoret.

Roligast var bebiskläderna. Gissa om man längtar efter den lilla när man rotar fram alla de pyttesmå bodysarna som Estridh hade när hon var liten? Tänk att hon var liten! Och ännu knäppare - tänk att vi ska ha en sån liten snart igen... 

Jag har tyckt att flytten känns ganska jobbig fram tills nu, och därför inte tänkt så mycket på den. Nu börjar det däremot vända. Jag längtar tills flyttlasset går på riktigt och vi kan börja göra oss hemmastadda i lägenheten. Våran första morgon i Visby har vi bestämt ska börja med en morgonpromenad runt ringmuren. Det är min målbild just nu. Därefter är det bara en lång väntan på att bebisen ska komma ut, sen kan vi känna oss hemma på riktigt. Bebis och flytt avklarat! Det ska bli skönt.



Sara Noomi

Åh, jag flyttar till Visby den 23 augusti, det är väl OK att jag kommer fram och hälsar om jag ser er? :)



Kramar

Sara Noomi

2010-07-27 @ 18:15:53
URL: http://imoon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: