Logopedstudenterna

God dag!

Jag har förstått att ni som använder Firefox, Safari eller Opera som webbläsare inte riktigt kan se desginen som de som har Explorer. Förhoppningsvis löser det sig snart och min blogg blir sig lik igen.

I kväll kommer de två logopedstudenterna från Universitetet som följer Estridhs talförståelse & språkutveckling. De har träffat henne 2ggr/år sen hon har 6 månader och filmar henne varje gång. Hon är nämligen med i ett utbildningsprojekt där de följer barn från 6 månaders ålder upp till 4 år. Vi familjer som ställer upp får efter projektets slut en kopia av den film som blivit under de år som gått, den ska i första hand användas i elevernas utblidning sen. Är ganska kul! Förutom att Estridh kan vara en ganska blyg tjej tillsammans med människor hon inte känner. Speciellt om det är människor med en filmkamera som observerar allt hon gör :) Men det ska nog gå bra. Ska bli roligt att ha den filmen sen när hon blir lite äldre! 


På dagis säger dem att Estridh har sån vild fantasi. Det är oftast hon som hittar på vad lekarna ska handla om, och här om dagen satt hon och "läste högt" ur sin pannkaka vid lunchen. Hon bläddrade i den som en bok och pratade och berättade vad som "stod" där, innan hon stoppade den i munnen. Sötnos!

Nu ska jag skynda mig hem till hus och familj och förhoppningsvis falukorv i ugn med potatismos, om Johan hunnit fixa.

Puss!



anne

guuus så lik hon är dig i den bilden... mini pauline :)

2010-01-28 @ 18:50:13
URL: http://lyckligmamma85.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: