Lektion #3

Vår danslärare är nöjda med oss i poledancegruppen. Vi är tydligen väldigt duktiga och lättlärda. I andra dansklasser lär sig eleverna ett trick/gång eller varannan gång. I våran grupp har vi på tre lektioner redan lärt oss nästan tio tricks! I lördags fick vi dessutom prova på att sitta på stången. Alltså klättra upp, slå benen i kors kring stången och sitta kvar. Ser ganska enkelt ut, men när man tänker på att det är den tunna huden på insidan av låren som mot polens metall håller upp hela ens kroppsvikt förstår man att det inte är lätt som en plätt. Framför allt inte smärtfritt... 

Dansläraren berättade att det tog henne en månads träning, massor av blåmärken och skrikande hemma i hennes vardagsrum innan hon kunde sitta på stången. Förr eller senare vänjer sig huden med trycket och smärtan förvinner. Men vägen dit... Det är ju tur att det är så otroligt kul att dansa, annars hade man aldrig sått ut!


Här är våran danssal. Jag längtar tills jag får min egna stång!

Nu är det klart när jag får min egna danstång, om ungefär 2 veckor. Vår danslärare kommer köpa in helt nya stänger till kurserna, så får vi som vill köpa de gamla kursstängerna till bra pris. Ska bli så roligt att kunna öva hemma! I dag försökte jag visa Johan en klurig bakåt kullerbytta som vi lärde oss igår, men eftersom jag inte hade någon stång skulle jag visa mot dörrposten. Det blev allt annat än stiligt kan jag säga... Haha.. Dessutom fångade mina svarta jeans upp hundra damråttor som jag inte sätt (viljat se) tidigare...

Hur som helst. Nu har Johan nattat Estridh klart och vi ska mysa framför TV:n. Puss & Kram!




M ;

Vad roligt! Du får lägga upp en video där du dansar så jag får se hur duktig du är!

Massa kramar till er!

2010-01-25 @ 11:28:15
Anette

låter skoj tycker ja,de skoj me dans ,hoppas allt e bra hos dig//nett

2010-01-25 @ 19:30:39
URL: http://lifeofnett.blogg.se/
G E L I C A <3

Snygg bloggdesign ^^ låter riktigt roliogt med poledance, de har blivit ganska stort nu på senaste tiden ,,

Kraaam

2010-01-27 @ 17:40:27
URL: http://angelicakjellen.blogg.se/
rebecka

Okej. Jag har safari och firefox.



Jag antar att den inte ska se ut så som jag ser den... :)



Bloggen sträcker sig liksom över hela skärmen.

Varje inlägg är inne i vita rutor och mellan varje inlägg kommer bakgrundsfärgen fram.



Man får bläddra enda längst ner för att komma till menyn.



Kolla in den här sidan! http://www.designadinblogg.se/2008/july/se-hur-din-blogg-ser-ut-i-olika-webblasare.asp

2010-01-28 @ 11:53:55
URL: http://www.minmoa.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: