Estridhs första "huvudbeningar"

Estridh är väldigt duktig på att rita och måla, och nu har hon börjat rita sina första huvudbeningar! Själv säger hon att det är Svampbob, och visst ser man väl det? :) Om det är fyra ögon hon har avbildat, eller hans runda håligheter i kroppen är oklart. Men jag är imponerad över att min lilla tjej blivit så stor att hon till och med kan rita egna figurer!

Jag vet inte alls vad som är normalt för en 2-åring att kunna rita. Ni som har barn i Estridhs ålder, vad ritar de för något?


Kropp, ögon (?), armar och ett 10-tal ben. Vad mer kan man begära liksom?


Här har vi en blå huvudbening, ritad av Estridh!



Lisa Johansson

Otroligt fina bilder :)



Jag praktiserar mycket på förskolor, och det är liknande teckningar som 2-åringarna målar där med. Man får fråga vad de har målat och oftast är det en hel fantasivärld de har försökt få ner på papper, jag tycker det är helt fantastiskt roligt att se, och ingen av oss i personalen kan tyda vad det kan vara på bilden men barnen är stensäkra på vad det är de målat :) Estridh målar jättefint, tänk på mycket beröm.. då kommer hon att vilja måla mycket mer :) !!

2010-01-17 @ 21:21:43
Annika

Åååh haha så söt :)

2010-01-17 @ 23:37:50
Frida

Söt huvudfoting. Duktig hon är för sin ålder. :)

2010-01-18 @ 21:17:11
andrea

Gu va gulligt! Jag ar barnflicka at en tjej som ar fodd i dec 07, och hon har ocksa borjat rita pa riktigt nu. Fast inga direkta figurer an, mest cirklar och krokiga streck. visst sager hon att det ar ekorrar och igelkottar och allt vad det ar, men det liknar ju mest streck an sa lange =)

hon har borjat prata nat eeenormt bara de senaste veckorna. herregud va roliga de ar i den har aldern! hon ar sa sot och rolig att man bara skrattar at henne nu for tiden =) grymt sota ungar bade hon och estridh!

2010-01-20 @ 22:48:11


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: