- 28,5

Jag tror jordens kallaste dag har kommit. I natt hade vi -28,5 grad, nu på dagen är det "bara" -26,4. Känns minst sagt som fel säsong att leta kortbraller på stan, men igår var jag tvungen då min Poledacekurs börjar på lörsdag och jag måste ha något vettigt på mig. Ja, vad har man för vettigt på sig egentligen? Läste på skolans hemsida att man bör ha så mycket bar hud som möjligt för att få bästa greppet om stången. Därför blev det ett par hotpants liknande träningsbyxor och ett vanligt träningslinne till. Blir nog bra. 

Är lite nervös inför kursstarten. Undra vad det är för tjejer som anmält sig? En förväntning som jag har, är att detta är en kurs där man får lära sig dansa stången (klättra, snurra och göra olika övningar) i stället för att bara dansa vid stången. Vi får se hur det går!

Snön fortsätter att falla och det är en riktigt dundervinter vi fått! Estridh fick en ny pulka i julklapp som vi varit och invigt i en backe ganska nära där vi bor. Hon älskar att åka pulka! Första åket gjorde hon och jag tillsammans. Efter att krampaktigt hållt oss kvar vid pulkan och klarat oss hela vägen ner, var Estridhs första kommentar "Mamma, Essi ha hjälm!". Tur att hon är så förstådig Estridh, eftersom hennes föräldrar inte verkar vara det :) 


Låååång skid- och pulkabacke finns det nära oss!


Det var knepigt att dra Estridh upp för den hala och branta backen...


Vi dricker varm choklad

Nu sover hon middag och Johan bakar bröd. Eftermiddagen ska vi göra av med lite energi på Nickis Lekland!

♥ Ha en fin dag tillsammans! ♥



Madde

Vad mysigt ni ser ut att ha! :) Det är alltid lika roligt att läsa dina uppdateringar. Sköt om varandra. Kram.

2010-01-06 @ 16:09:58
URL: http://sokratess.blogg.se/
jessica

vart ligger nickis, vi har nickis äventyrs lek här

2010-01-06 @ 21:06:28
URL: http://metrobloggen.se/fitmom
Annika

Vill veta vad ni fick göra på poledance träningen? :)

2010-01-08 @ 21:48:23


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: