Inga pappadagar

Säga vad man vill om Försäkringskassan, men de har precis höjt min SGI med en dryg 50-lapp om dagen. Det blir ju faktiskt över 1000 kr på månaden. Tack för det! Det väger nästan upp eran idiotiska byråkrati som snuvat Johan på sina 10 pappdagar. Eftersom han sagt till på jobbet när han skulle bli pappa (som man självklart gör) och därmed inte blivit schemalagd i samband med födseln, hade han inget jobb att tacka nej till. Så eftersom han inte avstod från jobb, enligt Försäkringskassans sätt att se på det, hade han heller inte rätt till erättning dessa dagar. Puckon! Vad tror ni han bad om ledigt för? Människor som inte kan tänka själv borde inte jobba som handläggare.

Ja, vad skulle han ha gjort då? Hemlighållt när bebisen skulle komma? Ringa chefen på morgonen och överraska med ett "Jag ser att du schemalagt mig idag, men jag har fått en unge! SUPRICE! Så jag tänker ta ut pappadagar nu. Varsågod att leta upp en inhoppare!". Då blir man ju poppis på jobbet... När jag frågade Försäkringskassan om det var så man skulle göra, höll hon med. DJOT. Men det löser sig nog. Så tröttsamt att allt ska vara så omständigt bara..

Vad ska vi hitta på idag då? Jag fortsätter att kämpa på med mina sillinläggningar. Är sugen på att göra egen rödbetssallad också, fast jag tror inte vi har plats i kylskåpet. När jag blir stor och vi bor på ett ställt med stort kök ska jag ordna världens störta julfiranden! Mat och mys i massor. Så ska Estridh och Signe och våra tre andra barn komma hem med sina familjer och fira jul med oss. Haha, snacka om att leva i nuet!



Lisa

Sebastian och jag har båda tappat hakan. Ring aftonbladet om de fortfarande vägrar! Helt galet!

2010-12-20 @ 16:58:04


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: