Signe update

Jodå, minikorven växer och frodas! Hon har gått upp ytterligare en blöjstorlek och fått en riktigt dubbelhaka. Hon är sådär härligt go och knubbig så man bara vill äta upp henne! Dessutom luktar hon så otroligt gott! Estridh luktade ofta spyor och sur mjölk, men Signe luktar verkligen alltid gott!

Har inte mätt henne på länge nu, men jag tycker det både ser ut och känns som att hon blivit väldigt lång! Estridh har ju alltid varit liten och nätt, men jag tror faktiskt Signe blir något nummer större. Åtminstonde på längden. Bodysar som Estridh hade när hon började krypa vid 4-5 månaders ålder börjar redan nu (!) bli korta.i grenen. Kanske brås hon på mina 176 cm? :)





Hon har också fått liiiite längre hår. Andra framsteg hon gör är att ligga på mage. Det går hyffsat bra nu faktiskt. Hon håller ju upp huvudet själv, men blir ganska högljud och inte speciellt road av att ligga på mage länge. Hon har inte vänt sig själv på riktigt, men om hon ligger på sängen där det är mjukt händer det att hon lutar huvudet åt sidan och liksom välter omkull. Men men. Take you time baby. Jag tror inte du kommer ligga på rygg och sprattla tills du är 15 ändå :)

Ja, annars är allt i sin ordning. Hon äter med 2-3 timmars mellan rum och sover mellan 19:00-8:00 med undantag för ett par matpuser. Nu de senaste dagarna har hon dock velat äta mer på nätterna, undra varför? Kanske ska försöka få i henne oftare på dagen så hon inte behöver äta lika mycket på natten? Vad tror ni? Tillväxtperiod? Äsch. Jag ska inte klaga. Jag får sova relativt ostört trots att jag har småbarn så jag är nöjd ändå.

Nu ska jag leta upp min hårborste. Gissar att den ligger någonstans i 3-åringens leksakslådor.. Hörs!



Elin

Gud vad fin hon är! Det är så roligt att se er tillsammans.



Hoppas alltär bra med er.



God jul och gott nytt!



Kram

2010-12-13 @ 09:17:40
Lisa

Sötbebbe!

Jag tror att en av de beryktade "faserna" kommer vid tre månaders ålder. Arvid var lite gnälligare för några veckor sedan och så åt han oftare. Sedan sa det "tjoff!" och han lärde sig flera nya grejer.



Kram!

2010-12-13 @ 14:24:15


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: