Virkat

Jag hittade inte bara massa kul scrappsaker i min pyssellåda, jag hittade massor av fina garner och virkböcker! En bok som är full med fina och lätta mönster på bebiskläder, så jag har börjat med en liten kofta som ni ser här nedan. Bebisen ska få den. Jag börjar och virka till den som är minst, får se om det blir bra. Det tar ju längre tid att virka till Estridh och då tar jag bebisen och "övar" på först innan jag börjar virka i större skalor :)

Den grå vanten med vit volang är i allafall till henne. Den har inte fått någon tumme ännu, men det är på gång. Koftan ska också få en ärm till, vit kant uppe vid halsen och små knappar vid axlarnarna så man lättare kan trä den över huvudet. Sen är det klart! Jag få lägga upp resultatet då.






Mörk turkos kan ju både en tjej och kille ha? Hade egentligen velat ha koftan grön, men hade inte garn så det räckte. Om vi får en pojke kommer han i alla fall få ha massor av lila tröjor med glittrande små blommor, rosa sandaler och blommiga solhattar. Barnen är ju födda samma årstid och kommer ha samma storlek samma tid på året (väldigt praktiskt!), och jag är alldeles för snål för att köpa nya kläder bara för att något skulle ha "fel" färg. Pojkar och flickor kan ha alla färger! Det blir väl klänningar, tunikor och tajts som går bort, annars tror jag att det mesta av Estridhs kläder kommer passa honom också. Om det nu är en pojke vill säga :)


emma.

Vad fint det ser ut att bli, du verkar ha handlag för det där med att sticka och virka! Önskar att jag hade samma tålamod. ;)

2010-08-22 @ 00:21:43
URL: http://emmatherese.blogg.se/
Emma - trogen läsare utan blogg

Det ser jättefint ut! Färgen på tröjan är jättehärlig och passar nog vem som helst :)

2010-08-24 @ 19:17:39


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: